۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

تجمع اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده دستگیر شدگان تاسوعا و عاشورا صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار آزادی عزیزان خود شدند.

روز چهارشنبه 9 ديماه جمعي از خانواده بازداشت شده هاي روز تاسوعا و عاشورا كه تعداد آنها بين 120-140 نفر تخمين زده مي شد.

از ساعت 9 صبح در مقابل و داخل دادگاه انقلاب تجمع كردند و خواهان پاسخ مسئولين به آنها مبني بر وضعيت ومكان نگهداري عزيزانشان بودند . خانواده ها در كنار همديگر مي ايستادند و ضمن همدردي با يكديگر در مورد مكان و شرايط بازداشت عزيزانشان صحبت مي كردند و هر از گاهي با شعف در مورد سيل جمعيت در روز عاشورا ،‌شعارهايي كه در روز عاشورا داده مي شد كه هدف مستقيم آن خامنه اي بود كه گاهي با لفظ يزيد از او صحبت مي شد و اينكه چنين روزي را حتي خامنه اي به خواب هم نمي ديد و گرفتن بسيجي ها توسط مردم و ... صحبت مي كردند.

انگار درد و رنجي كه از بازداشت عزيزانشان داشتند فراموش مي كردند اما بعد از مدتي دوباره اضطراب و نگراني از شرايط بازداشت و سلامت و نگهداري عزيزانشان و برخورد با آنها در چهره شان ديده مي شد عده اي مي گفتند روز عاشورا چنان ضربه اي خورده اند كه خدا مي دادند اين بار بر سر بازداشتي ها چه مي آوردند اما اكثرا جواب مي دادند مردم ديگه ساكت نمي نشينند و اينها هم هيچ غلطي نمي توانند بكنند .

چون اين حركت ها بيشتر و تند تر ادامه پيدا مي كند .خانواده ها تا ساعت 11 صبح در دادگاه بودند كه كاركنان دادگاه به بهانه نماز و نهار و بعد هم شركت در برنامه انقلاب يكي يكي خانواده ها را به بيرون دادگاه مي فرستادند و مي گفتند امروز دادگاه زود تعطيل مي شود مادري فرياد مي زد و مي گفت اسلامتان به خطر افتاده ؟ اسلام بچه من است كه بسيجي ها و لباس شخصي هاي حرام خور به جانش افتاده اند و بازداشتش كردند .مردمي كه از دادگاه انقلاب بيرون مي آمدند مي گفتند برويد كار مردم را زمين بگذاريد تا ببينيم چند روز ديگر سرپا هستيد

لیست جدیدی از اسامی تعدادی از بازداشت شده ها ی روز 16 آذر ماه برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.

1- مصطفي شاه نظر 24 ساله مكان بازداشت نامشخص

2- علي ميثاق 28 ساله در امام حسين بازداشت شده

3- ميلاد موذن زاده 26 ساله در امام حسين بازداشت شده

4- پژمان درستكار اردكاني 28 ساله در ولي عصر بازداشت شده

5- شريف نجف زاده 35 ساله در آزادي بازداشت شده

6- ايرج منوچهري 30 ساله مكان بازداشت نامعلوم

7-حسن نعمت زاده 26 ساله در انقلاب بازداشت شده

8- محمد عيوضي 28 ساله در آذربايجان بازداشت شده

9- حميد رضا بختياري 29 ساله مكان بازداشت نامعلوم

10- مرتضي بلورچي 22 ساله در بلوار كشاورز بازداشت شده

11- بهرام رادپور 24 ساله در آزادي شادمان بازداشت شده

12- سروش احتشامي اصل 31 ساله در آذربايجان بازداشت شده

13- كيوان فتوحي 26 ساله در انقلاب بازداشت شده

14- يوسف عزيزي 21 ساله در فردوسي بازداشت شده

15- اميد محمد پور 25 ساله مكان بازداشت نامعلوم

16- مرتضي ميثاقي 30 ساله در حافظ بازداشت شده

17- محمد حسين هاشمي 27 ساله در انقلاب بازداشت شده

18- عليرضا مريخي 26 ساله مكان بازداشت نامعلوم

مامورین ولی فقیه در روز عاشور علاوه بر شلیگ گلوله، اقدام به زیر گرفتن مردم بی دفاع توسط خودروهای خود در خیابانها و یا حمله با چافو وقمه که تا به حال منجر به جان باختن ده ها نفر شده و صدها نفر زخمی و تعداد بیشماری بازداشت شدند. علی خامنه ای با صدور فرمان به خاک و خون کشاندن مردم اکتفا نگرده و از طریق احمدی مقدم و مقامات قضائی اقدام به تهدید برخوردهای شدید با مردم و حتی اعدام کسانی که در اعتراضات روز عاشورا شرکت داشتند می کنند. تمام تحرکات حاکی از آن است که ولی فقیه علی خامنه ای قصد دارد که جنایتهای علیه بشریت خود را گسترش دهد و زندانیان سیاسی بی دفاع را اعدام کند.و این را در گفته های خود کتمان نمی کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری بازداشتهای گسترده و تهدیدات مسئولیت قضائی و انتظامی ولی فقیه علیه مردم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران دستگیریهای خودسرانه،شکنجه و اعدام خواهان اقدامات فوری برای نجات جان دستگیر شدگان و بخصوص آنهایی که در معرض اعدام هستند می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

09 دی 1388 برابر با 30 دسامبر 2009

وضعیت زندانیان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: