۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

جان زندانی سیاسی که دچار قطع نخاع است در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،وضعیت جسمی زندانی سیاسی هادی(همایون) عابد با خدا رو به وخامت گذاشته است و جان این زندانی سیاسی که دچار قطع نخاع و قادر به حرکت نیست در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

زندانی سیاسی هادی عابد با خدا 50 ساله، که دچار قطع نخاع است 45 روز است در بهداری زندان مرکزی رشت در شرایط غیر انسانی نگهداری می شود. بهداری زندان از رسیدگی جدی به زخم های این زندانی سیاسی خوداری می کند و این مسئله باعث ایجاد عفونت در زخمهای او شده است و این عفونتها به خون او هم سرایت کرده است و جان او را در معرض خطر جدی قرار داده است .او در طی 45 روز بازداشت بشدت دچار کاهش وزن شده و از زمان بازداشت تا به حال از استحمام کردن محروم بوده و در وضعیت بسیار بد بهداشتی نگهداری می شود.آقای عابد با خدا قادر به ایستادن و راه رفتن نیست و امور شخصی اش فقط با کمک دیگران صورت می گیرد.

از طرفی دیگر بهداری زندان طی نامه ای به پزشک قانونی و دادگاه انقلاب اعلام کرده است که قادر به نگهداری او در بهداری زندان نیستند.آقای عابد پس از 22 روز بازداشت با پیگیری و اصرار خانواده اش به پزشک قانونی منتقل شد. پزشک قانونی پس از معاینات اولیه به زندان اعلام نمود که او را برای معاینات تخصصی به پزشک متخصص باید برده شود تا در مورد وضعیت این زندانی سیاسی اعلام نظر نماید.بهداری زندان تا به حال هیچ گونه اقدامی برای اعزام این زندانی سیاسی به پزشک متخصص انجام نداده است و آنرا به خانواده زندانی احاله داده است .دکتر مشعوف پزشک متخصص که توسط پزشک قانونی معرفی شده است به خانواده آقای عابد گفته است که فقط با درخواست زندان و در صورت انتقال به مطب او اقدام خواهد کرد در غیر این صورت هیچگونه اقدامی را انجام نخواهد داد. همۀ کارشکنیهای موجود حاکی از آن است که وزارت اطلاعات قصد حذف فیزیکی این زندانی سیاسی را دارد.

لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی هادی(همایون) عابد با خدا در شعبۀ 2 دادگاه انقلاب به 2 سال زندان محکوم شده است و در تاریخ 17 آبان ماه دستگیر و به زندان مرکزی رشت منتقل شد. او همچنین در دهۀ 1360 به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق چند سال در زندانهای اوین و قزل الحصار تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بسر برد. پاسداران هنگامی که قصد دستگیری او را داشتند، بسوی وی شلیک کردند که در اثر اصابت گلوله، باعث قطع نخاع وی شد.قطع نخاع او باعث شده که تعدادی از اندامهایش بطور طبیعی عمل خود را نتوانند انجام دهند که از جملۀ آنها راه رفتن، مثانه (با سوند ) و کلیه و دستگاه گوارشی او بشدت آسیب دیده است.همچنین برادر وی هرمز عابد باخدا در دهۀ 1360 بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین در زندان اعدام شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به هدف پلید وزارت اطلاعات برای حذف فیزیکی این زندانی سیاسی هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری جهان خواستار اقدامات عاجل برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
04 دی 1388 برابر با 25 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: