۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

تجمع اعتراضی و راه پیمائی مادران عزادار در خیابانهای مرکزی شهر

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،مادران عزادار علیرغم حضور نیروهای سرکوبگر با تهدید و توهین ، تجمع اعتراضی و راه پیمائی خود را از پارک لاله تا چهار راه فاطمی برگزار کردند.

روز شنبه 21 آذر از ساعت 17:15 مادران عزادار به روال هفتگی خود در میدان آب نمای پارک لاله تهران در حال تجمع بودند که مامورین سرکوبگر نیروی انتظامی،لباس شخصی و بسیجیها با بر خوردی وحشیانه سعی در متفرق کردن آنها کردند. با اين حال مادران تجمع خود را شکل داده وقصد راه پيمايي درپارك را داشتند اما نیروهای سرکوبگر اجازه راه پیمائی به دور میدان آب نمای پارک لاله را به مادران نداده و آنها را وادار به بیرون رفتن از پارک کردند.

متعاقبا مادران نيز راهپيمايي خود را از میدان آب نمای پارک لاله شروع کرده و وارد خیابانهای مرکزی شهر شدند. آنها از خیابان امیر آباد بسوی چهار راه فاطمی حرکت کردندو هنگام حرکت دستهای خود را به عنوان علامت پیروزي بر سر خود بلند کرده بودند.

در طی مسیر تعداد زیادی از مردم به آنها می پیوستند و کسبه از مادران عزادار حمایت می کردند. خودروها نیز هنگام مشاهده راه پیمائی مادران با بوق زدن از آنها حمایت می کردند .

نیروهای سرکوبگر ولی فقیه که از نیروهای انتظامی،لباس شخصی و بسیج تشکیل می شدند با عربده کشی و توهین و تهدید سعی در متفرق کردن مادران داشتند. لباس شخصیها خطاب به مادرانی که نسبت به برخوردهای وحشیانه آنها اعتراض می کردند پاسخ ميدادند كه ما پول گرفتیم تا همۀ شما را بکشیم،ميخواهید مثل سری قبل باز هم شما را دستگیر کنیم وبا كلمات توهين آميز خاص خودشان به مادران بزرگوار توهين كرده وميگفتند بروید گم شوید واين روال تا پايان راهپيمايي مادران همچنان توسط سرکوبگران ادامه داشت .اهانتهاي ناروابه مادران گرانقدري که خون فرزندانشان برای آزادی مردم ایران فدا شده و یا در اسارتگاه ولی فقیه بسر می برند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
21 آذر 1388 برابر با 12 دسامبر 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: