۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

زندانی سیاسی زهرا جباری نزدیک به 3 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی سیاسی زهرا جباری از دستگیر شدگان 27 شهریور (روز قدس) نزدیک به 3 ماه است که در بند زنان زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد.

زندانی سیاسی زهرا جباری 36 ساله متاهل و دارای یک فرزند در جریان اعتراضات 27 شهریور روز قدس دستگیر شدو بصورت وحشاینه مورد ضرب و جرح قرار گرفت. شدت ضربات با باتون بحدی بود که او از ناحیۀ پا زخمی و دچار خونریزی شد، ولی بدون رسیدگی پزشگی به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید.او بیش 2 ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت و همچنین از زمان دستگیری تا به حال چندین بار به شعبه 3 بازپرسی دادگاه انقلاب برده اند ولی همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد. دادگاه انقلاب قصد دارد او را به اتهام داشتن ارتباط خانوادگی با خواهر و 2 برادرش در قرارگاه اشرف در عراق محاکمه کند.

خانم جباری از ناراحتیهای متعدد جسمی رنج می برد که از جملۀ آنها ؛ناراحتی قلبی،رماتیسم و کم خونی است. اما با اين حال بازجویان وزارت اطلاعات و بند زنان از پذیرفتن داروهای او از خانواده اش و مداوای وی تاكنون خودداري كرده اند.

زندانی سیاسی زهرا جباری اخیر از بند 209 به بند زنان زندان اوین منتقل شد.اواز هنگام دستگیری تا به حال از داشتن لباس گرم محروم است و تنها لباسی که هنگام دستگیری بر تن داشته و بخشهایی از آن بر اثر ضربات باتون پاره شده است را بر تن دارد.خانواده او تا به حال بارها برای او لباس برده اند ولی بند 209 و بند زنان از گرفتن آنها سر باز می زنند. به طوريكه چند هفته پیش هنگامی که خانواده اش با وي در حال ملاقات بودند, خواهر او شاهد لرزش شدید خانم جباري بر اثر سرما درسالن ملاقات بوده است لذا كاپشن خودش را درآورده وبه خواهرش ميدهد اما با برخورد غیر انسانی مامورین با خانواده اش مواجه ميشود وسپس به مدت 2 هفته بدلیل گرفتن كاپشن از خواهرش ممنوع الملاقات ميشود.

در حال حاضر تعداد زیادی از زنان سیاسی زنداني در بند زنان اوین در شرایط قرون وسطائی و غیر انسانی به سربرده وازميينمم امكانات محروم هستند ازجمله اين زنان دلير نازیلا دشتی، شبنم مددزاده،مهسا نادری، فاطمه ضیائی،عاطفه نبوی،منیره ربیعی ، صدیقه فلاحت زاده و ...را ميتوان نام برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،ضرب وشتم،قرار دادن در سلول انفرادی و شکنجه،محروم کردن از درمان وحداقل هاي صنفي منجمله لباس گرم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی بخصوص زندانیان سیاسی زن در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
22 آذر 1388 برابر با 13 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: