۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

مرگ دردناک یک زندانی در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی عادل اکبری جاهد بدلیل عدم درمان پزشکی در زندان گوهر دشت کرج درگذشت.

زندانی عادل اکبری جاهد 35 ساله که در بند 6 زندان گوهردشت کرج زندانی بود ، در اثر ابتلا به بیماری سرطان خون و عدم درمان این زندانی پس مدتها تحمل درد و رنج در زندان درگذشت.

این زندانی به خاطر بدهی مالی که قادر به پرداخت آن نبود بیش از 5 سال در زندان با شرایط غیر انسانی بسر برد. علیرغم بیماری صعب العلاج و عدم درمان او را در شرایط دردناکی در بند 6 قرار داده بودند.

علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت از این مسئله مطلع بود و می دانست که این زندانی روزهای پایانی حیاتش را سپری می کند ولی به او اجازه داده نشد که در کنار خانواده و بستگانش جان بسپارد و او در زندان با درد و رنج و دوری از خانواده بدون وداع با آنها جان سپرد.

در حال حاضر یکی از زندانیان سیاسی از هموطنان کرد که بیش از 18 سال است که در زندان بسر می برد. او از معلولیت شدید جسمی رنج می برد و حتی قادر به انجام کارهای شخصی روزانه خود نیست ولی از آزادی این زندانی سیاسی خوداری می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایرن،نگهداری زندانیان سیاسی و سایر زندانیان صعب العلاج که از انجام کارهای شخصی خویش ناتوان هستند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای که در زندانهای این رژیم بطور سیستماتیک ادامه دارد، است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
19 آذر 1388 برابر با 10 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: