۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

گزارشی از ممانعت از مجلس ترحیم و سرکوب وحشیانه مردم در مسجد سید اصفهان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صبح امروز مردم اصفهان و شهرستانها اطراف آن برای گرامیداشت در گذشت آیت الله منتظری بسوی مسجد سید اصفهان در حرکت بودند در مقابل مسجد نیروهای سرکوبگر بسوی مردم یورش بردند و مردم را آماج باتونهای خود قرار دادند و تعداد زیادی را دستگیر و به نقطه نامعلومی بردند.

از حوالی ساعت 08:00 صبح مردم اصفهان و شهرستانها اطراف بسوی مسجد سید اصفهان در حرکت بودند هنگامی که به مسجد سید رسیدند با دربهای بسته و انبوهی از نیروهای سرکوبگر نیروی انتظامی،بسیج ولباس شخصیها مواجه شدند.تعداد تجمع کنندگان در مقابل مسجد سید تا ساعت 09:00 نزدیک به 6000 هزار نفر میرسید و جمعیت از تمامی خیابانهای اطراف بسوی مسجد سید در حال حرکت بودند بطوری که ترافیک سنگینی ایجاد شده بود و اکثرا پیاده به سوی مسجد حرکت می کردند.

درمقابل درب مسجد سید تعدادی از زنان بسیجی و انصار حزب الله با در دست داشتن عکس خامنه ای در حال شعار دادن و اهانت بودند.

نیروهای سرکوبگر وقتی که با جمعیت گسترده مواجه شدند بی محابا بسوی مردم یورش می بردند و آنها را آماج باتونهای خود قرار می دادند و باعث ضرب و جرح آنها می شدند.بنابه گفتۀ شهود عینی در ساعت 09:00 حداقل شاهد دستگیری بیش از 30 نفر در حوالی مسجد سید بودند. تعداد دستگیر شدگان بیش از این است . دستگیرشدگان ابتدا به اداره پست مسجد سید منتقل می شدند و سپس به نقطه نامعلومی انتقال داده می شدند.

مردم وقتی با یورش وحشیانه مامورین ولی فقیه علی خامنه ای مواجه شدند بصورت دسته های چند ده نفر اقدام به شعار دادن نمودند. و در خیابانهای مختلف به راه پیمائی پرداختند. شعارهایی مردم عبارت بود ؛ محرم ماه خونه یزید سرنگون/ محرم ماه خونه سید علی سرنگونه / مرگ بر دیکتاتور و شعارهای متععد دیگر

پس از آن تعداد زیادی از مردم بسوی منزل آقای طاهری حرکت کردند و در آنجا به او درگذشت آقای منتظری را تسلیت می گفتند . اقای طاهر از ممانعت او برای حضور در مسجد سید می گفت و اعتراض نسبت به این عمل پلید آنها می نمود . آقای طاهری بشدت احساسی شده بودن و گریه می کردند و اعمال سرکوبگرانه ماموران ولی فقیه را محکم می کرد.

قرار است 2 مراسم در نجف آباد برگزار شود یکی از آنها در مسجد اعظم و دیگری در مسجد بیت العباس می باشد که در زمانهای 14:00 و 14:30 می باشند. مردم اصفهان و سایر شهرستانها و حتی تعداد زیادی از تهران و قم در این مراسم شرکت خواهند نمود و بسوی نجف آباد در حال حرکت هستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

02 دی 1388 برابر با 23 دسامبر 2008


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: