۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

فعال دانشجوئی مهدیه گلرو و همسرش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شدند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، روز چهارشنبه مامورین وزارت اطلاعات به منزل فعال دانشجوئی مهدیه گلرو یورش برده و خانم مهديه را همراه با همسرش وحید لعلی پور دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل کردند.

در آستانۀ 16 آذر و موج لاینقطع دستگیریهای دانشجویان و سایر اقشار جامعه که به دستور ولی فقیه و توسط مامورین وزارت اطلاعات صورت می گیرد. صبح روز جهارشنبه 11 آذر ماه حوالی ساعت 07:00 ماموران به منزل آنها يورش برده و این یورش و بازرسی وحشیانه تا ساعت 09:00 صبح ادامه داشت.

بازجویان وزارت اطلاعات همچنین مقداری از وسائل شخصی آنها را ضبط و با خود بردند که از جملۀ آنها ؛ديسك کامپیوتر،لب تاپ،آلبوم عکس خانوادگی،کتاب ،مدارک شناسائی ، سی دی همراه با وسائل دیگر ميباشد. مامورین وزارت اطلاعات همچنين عکسهای نصب شده بر دیوار منزل آنها را پاره و تخریب کردند. در این یورش وحشیانه حداقل 4 مامور وزارت اطلاعات شرکت داشتند

احتمال داده می شود که مهمانان آنها هم در این یورش وحشیانه دستگیر شده باشند.

فعال دانشجوئی مهدیه گلرو، دانشجوی رشتۀ اقتصاد علامه در سال 86 به 6 ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد.در سال 1387 همراه با تعدادی از دانشجویان محروم از تحصیل در اعتراض به محرومیت خود اقدام به تحصن در دانشگاه علامه نمودند که با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و مدتی را در زندان اوین در بازداشت بسر بردند.او اخیرا بدون داشتن وکیل در شعبۀ 12 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام قمی مورد محاکمه قرار گرفت.قمی هنگامی که حکم غیر انسانی 1 سال زندان تعلیقی را به او ابلاغ می کرد. خطاب به خانم گلرو گفت :امیدوارم در جریانات روزهای آینده و خیلی سریع حکمت اجرا نشود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،موج یورشهای وحشیانه و دستگیریهای گسترده در آستانه 16 آذر ماه علیه دانشجویان و مردم ایران را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم الاجرا است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

12 آذر 1388 برابر با 03 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: