۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

انتقال زندانی سیاسی افشین بایمانی به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، روز دوشنبه زندانی سیاسی افشین بایمانی به سلول انفرادی بند 5 زندان گوهردشت کرج منتقل شد.

زندانی سیاسی افشین بایمانی روز دوشنبه 16 آذر ماه از بند 4 به سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت کرج منتقل گردید .او توسط کرمانی و فرجی همراه با تعداد از مامورین حفاظت و اطلاعات زندان به سلولهای انفرادی منتقل شد. دستور انتقال آقای بایمانی به سلولهای انفرادی توسط علی حاج کاظم رئیس زندان صورت گرفته است.

سلولهای انفرادی بند 5 دارای شرایط به غایت غیرانسانی است. وضعیت بهداشتی حاکم بر آن غیر قابل تحمل است. وسائل گرمایی آن خاموش می باشد و زندانی فقط یک پتو برای استراحت خود دارد.برخورد پاسداربندها با زندانیان در سلوهای انفرادی به غایت وحشیانه است. هدف از انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی برای تحت فشار قرار دادن آنها است.

لازم به یادآوری است زندانی سیاسی افشین بایمانی در سال 1379 دستگیر شد و چندین ماه در سلولهای انفرادی بند 209 تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار داشت.او در دادگاهی چند دقیقه ای بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود به اعدام محکوم شد. ولی بدلیل فشارهای بین المللی محکومیت اعدام او به حبس ابد تقلیل یافت.هنگام دستگیری وی آنها همچنین همسر ش که باردار بود همراه با فرزند خردسالش برا ی مدتی طولانی در زندان نگه داشتند. برادرش زنده یاد مهدی بایمانی در اثر شلیگ گلوله پاسداران جان باخت.

علی حاج کاظم از فرماندهان قبلی لشگر محمد رسول الله پاسداران و رئیس فعلی زندان گوهردشت و معاون وی علی محمدی ،کرمانی و فرجی رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت کرج در شکنجه و اذیت وآزار زندانیان سیاسی و سایر زندانیان نقش مستقیم دارند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی بی دفاع به سلولهای انفرادی برای تحت فشار روحی و جسمی قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به جنایتهای علیه بشریت رژیم ولی فقیه علیه مردم ایران و بخصوص زندانیان سیاسی است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
18 آذر 1388 برابر با 9 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: