۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

دستور تعطيلي بزرگترين كتابخانه تخصصي دراويش گنابادي در شهرستان گناباد

روز سه شنبه 10 آذرماه 1388 دو تن از مأمورين اداره اماكن نيروي انتظامي گناباد به نامهاي ميرزايي و امامي همراه با رئيس اداره كتابخانه هاي گناباد به نام لشكري به كتابخانه سلطاني واقع در بيدخت گناباد مراجعه كرده و ضمن تنظیم صورتجلسه زير مدير داخلي كتابخانه سلطاني بيدخت را ملزم به تعطيل نمودن كتابخانه نمودند.

کتابخانه سلطانی بیدخت متعلق به دراويش گنابادي كه از قدمتي 86 ساله برخوردار است و در سال 1382 توسط بزرگ دراويش گنابادي توسعه بسزايي يافت. اين بناي جديد و مدرن در3 طبقه و با 1350 مترمربع بناي مفيد از لحاظ معماري و مهندسي مطابق با استانداردهاي لازم براي حفظ نفايس فرهنگي بنا شده و از بخشهاي مجهز تشكيل يافته و امكانات مختلفي براي آن در نظر گرفته شده است. قسمتهایی همچون مخزن، آمفي تآتر، قرائتخانه، كامپيوتر، امانات، مبادلات و ساير امورفرهنگي دراين بنا ي جديد تعبیه شده است . كتابخانه سلطاني با هزاران جلد کتب مختلف قرآنی ، خطي ،کتابهایی با چاپ سنگي و سندهاي منحصر بفرد از بزرگترين مراكز تحقيقاتي عرفان و تصوف مي باشد كه مراجعه كنندگان بیشماری داشته و حتی محققین خارج از کشور را به خود جلب نموده است .

مجوزهای لازم جهت ساخت و احداث بناي جديد کتابخانه سلطانی بیدخت با استعلام از اداره ارشاد گناباد، به نام "کتابخانه سلطانی" در دوران رياست جمهوري محمد خاتمي صادر گردیده بود.

شوراي تأمين شهرستان گناباد و در پشت آن وزارت اطلاعات، توسل و تمسک به کمیسیون ماده صد شهرداری و آیین نامه های اداره اوقاف به منظور تخریب اماکن عبادی صوفیه را پرهزینه دانسته لذا این بار روش جدیدی برای تخریب کتابخانه دراويش اتخاذ نموده است.

غیرقانونی دانستن ادامه فعالیت کتابخانه سلطانی بیدخت به دنبال سیاست پلمپ آموزشگاه خیریه دراویش گنابادي در شهر کرج می باشد. و هدف عاملين آن جلوگيري از فرهنگ غني عرفان و تصوف در ايران زمين ميباشد. از دولت احمدي نژاد همواره در تلاش بوده تا خلق بحران نماید و موضوع كتابخانه سلطاني را يك پديده ضد امنيتي معرفی کند تا دراویش را وادار به واکنش نموده و جاي جاي ايران را به آشوب و بلوا بکشد.

هیچ نظری موجود نیست: