۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

یکی از دانشجویان صنعتی شریف توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مهدی الهیاری دانشجوی فوق لیسانس شیمی دانشگاه صنعتی شریف روز گذشته توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.

روز دوشنبه 16 آذر ماه مهدی الهیاری دانشجوی فوق لیسانس شیمی دانشگاه صنعتی شریف توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. از روز گذشته تا به امروز خانواده او به تمامی مراکز مراجعه کردند تا اینکه حوالی بعد از ظهر امروز ستاد پیگیری وزارت اطلاعات خبر دستگیری او را تایید کرد.

مهدی الهیاری 29 ساله از دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب، او درسال 1386 چند روز قبل از گرامیداشت مراسم 16 آذر با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل گردید. آقای الهیاری به مدت 55 روز در بند 209 زندانی بود و با سپردن وثیقه سنگین آزاد شد. بعد از آزادی و بازگشت به دانشگاه از خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف اخراج شد.

آقای الهیاری اخیرا در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست فردی بنام مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 مورد محاکمه قرار گرفت و او را به حکم سنگین و غیر انسانی 2 سال زندان تعزیری محکوم کرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دستگیریهای گسترده روز 16 آذر و ربودن دانشجویان در خیابان توسط عناصر اطلاعاتی ولی فقیه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات گسترده بین المللی برای پایان دادن به جنایتهای ضد بشری این رژیم علیه مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
17 آذر 1388 برابر با 8 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: