۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

تهدیدات و دستگیریها علیه دانشجویان و سایر اقشار جامعه در آستانه 16 آذر

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، در آستانه 16 آذر روز دانشجو موجی از دستگیریها در تهران و شهرستانها آغاز گردیده است.

روز سه شنبه 10 آذر ماه حوالی ساعت 08:00 صبح مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای جوشن در کرج یورش بردند و رضا جوشن 25 ساله را دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل کردند. مامورین وزارت اطلاعات هنگام یورش به منزل خانواده جوشن تمامی نقاط خانه آنها را مورد بازرسی قرار دادند و در حین بازرسی اقدام به تخریب وسائل منزل آنها نمودند . همچنین در حین بازرسی وسائل شخصی این خانواده را از جمله مدارک شناسائی،دفتریاداشتها، کامپیوتر،رسیور ماهواره ، دستگاه تلفن همراه،کتاب را جمع آوری کردند و با خود بردند.

در این یورش نزدیک به 12 نفر از مامورین وزارت اطلاعات شرکت داشتند.فرماندهی این یورش را فردی بنام رضا محبی از سربازجویان وزارت اطلاعات در کرج به عهده داشت.در این حمله بازجویان وزارت اطلاعات مانند محمدی و حسنی در آن شرکت داشتند.

رضا جوشن در جریان اعتراضات بعد از انتخابات دستگیر و مدتی را در بازداشت بسر برد و به قید وثیقه آزاد شد.قبل از این مادر و خواهر او خانم ها زهرا اسدپور گرجی و فاطمه جوشن بدلیل دیدار با فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق به 2 سال زندان محکوم شدند که پس از پایان یافت محکومیت خود آزاد شدند.

همچنین در طی دیروز و امروز تعدادی از فعالین دانشجوئی و حقوق بشری مانند سعید کلانکی و سعید جلالی فر از دانشجویان اخراجی زنجان توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شدند و به نقاط نامعلومی منتقل شدند.

سعید جلالی فر از صبح روز گذشته بعد از خروج از منزل ارتباطش با خانواده قطع شد و تا اواخر شب گذشته خانواده وی پیگیر وضعیت فرزندشان بودند.تا اینکه صبح امروز مشخص گردید توسط مامرین وزارت اطلاعات ربوده شده است.سعید جلالی فر از دانشجویان اخراجی دانشگاه زنجان می باشد او در جریان هتک حرمت یکی از دانشجویان دختر توسط معاون دانشجوئی زنجان مددی و اعتراضات متعاقب آن از دانشگاه اخراج شد.سعید جلالی فر در رشته فیزیک تحصیل کرده است و از فعالین حقوق کودک و حقوق بشری می باشد.

ولی فقیه علی خامنه ای برای جلوگیری از گرامیداشت روز 16 آذر روز دانشجو به مامورین سرکوبگر نظامی،انتظامی و امنیتی خود دستور داده که با تهدید و دستگیریهای گسترده دانشجویان و جوانان وسایر اقشار جامعه را با ایجاد جو رعب و وحشت از اعتراضات گسترده 16 آذر جلوگیری نماید.ولی تمامی شواهد حاکی از آن است که دانشجویان و مردم قصد دارند مراسم گسترده 16 آذر که از روز 10 آذر آغاز و تا 16 آذر ماه ادامه خواهد یافت را برگزار کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش و دستگیریهای گسترده در آستانه 16 آذر برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر دستگیریهای خودسرانه خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 آذر 1388 برابر با 01 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: