۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

ادامه یافتن اعتراضات خانواده ها و لیست جدیدی از دستگیرشدگان 16 آذر

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خانواده های دستگیر شدگان 16 آذر در مقابل دادگاه انقلاب تجمع اعتراضی بر پا کردند و خواستار آزادی عزیزان خود شدند.

روز دوشنبه 30 آذر بیش از 50 نفر از خانواده بازداشت شده ها در داخل و مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند وخواهان رسیدگی سریع مسئولان دادگاه انقلاب به وضعیت عزیزانشان و آزادی آنها بودند.

روز یکشنبه خانواده ها که تعدادی از آنها با وجود داشتن شرایط سخت از شهرستان به امید ملاقات با عزیزانشان آمده بودند به زندان اوین رفته بودند و تا ساعت 14 در سالن ملاقات به انتظار نشستند که در نهایت به آنها گفته شده قاضی پرونده اجازه ملاقات صادر نکرده و خانواده ها تنها توانسته بودند لباس گرم و مقداری پول برای بازداشت شده ها بدهند.

امروز خانواده ها مصمم ایستاده بودند و خواهان پاسخگویی قاضی پرونده به عدم صدور اجازه ملاقات بودند چرا که ملاقات حق قانونی بازداشت شده هاست .8 نفر دیگر از خانواده ها به نمایندگی از بقیه خانواده ها به قوه قضاییه رفتند تا از آنجا هم پیگیر آزادی عزیزانشان باشند.

بعد از دو هفته خانواده ها همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند به خصوص خانواده هایی که از شهرستان می آیند و در این دو هفته با وجودی سردی هوا و خطرناک بودن جاده ها دائما بین تهران و شهرستان در حرکت هستند. خانواده های تهرانی در دادگاه انقلاب اعتراض می کردند و می گفتند حداقل یک نفر بیاید و به خانواده های شهرستانی جواب بدهد چرا که این خانواده ها بیشتر از بقیه در سرگردانی و نگرانی هستند.

لیست جدیدی از اسامی تعدادی از بازداشت شده ها ی روز 16 آذر ماه برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.با این لیست تا به حال اسامی 127 نفر از بازداشت شدگان 16 آذر منتشر شده است.

1-مرتضی شاهی 24 ساله اهل روستاهای ارومیه در ولی عصر بازداشت شده

2- احمد قاسمعلی 29 ساله در نزدیکی صنعتی شریف بازداشت شده

3- هادی ابراهیمی پور 21 ساله در انقلاب بازداشت شده

4- عرفان بیگدلی 23 ساله در ولی عصر بازداشت شده

5- فرهاد شفاهی 30 ساله در حافظ بازداشت شده

6- علیرضا غفوری راد 23 ساله در انقلاب بازداشت شده

7- سهراب امیراحمدی 27 ساله در 16 اذر بازداشت شده

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی و بی اطلاع نگه داشتن خانواده های آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه دستگیر های خود سرانه ،شکنجه و زنان خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 آذر 1388 برابر با 21 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

توجه: استفاده از گزارشها ولیست اسامی دستگیر شدگان فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

هیچ نظری موجود نیست: