۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بیش از 7 ماه در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بیش از 7 ماه است که در بند 1 معروف به بند آخر خطیها در کنار زندانیان عادی خطرناک و در شرایط طاقت فرسا وغیر انسانی نگهداری می شود

بهروز جاوید طهرانی آخرین زندانی بازمانده از قیام دانشجویان 18 تیرماه 1378،بیش از 7 ماه است که در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی در بند 1 معروف به بند آخر خطیهای زندان گوهردشت نگهداری می شود. او در کنار زندانیان عادی و خطرناک زندانی است و تا به حال در این بند بارها درگیریهای خونین روی داده است . زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی مدت طولانی از زندانی خود را در سلولهای انفرادی این بند معروف به سگ دونی گذراند و در آنجا بارها تحت شکنجه های جسمی قرار گرفت.در این بند یورش پاسداربندها ،ضرب وشتم ،ضبط حداقل امکانات شخصی زندانی بصورت مستمر صورت می گیرد .

او در حال حاضر تنها زندانی سیاسی که در بند 1 زندان گوهردشت کرج بسر می برد.بودن این زندانی در کنار زندانیان عادی و خطرناک جان این زندانی را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به دستور سعید شیخان سربازجوی وزارت اطلاعات و حسن زارع دهنوی وتوصیه علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان گوهردشت به بند 1 منتقل گردید. انتقال او به این بند برای تحت فشار قرار دادن این زندانی سیاسی است.

از طرفی دیگر روز گذشته 14 آذر ماه زندانی سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه از بند1 معروف به بند آخر خطیها به بند 4 زندان گوهردشت منتقل گردید.آقای اسالو از ناراحتی قلب و کمر درد رنج می برد. علیرغم اینکه پزشک قانونی که اغلب زیر نفوذ وزارت اطلاعات است بعد از معاینات تا به حال 2 بار اعلام کرده است که به خاطر وضعیت حاد جسمی قادر به تحمل حبس نیست و قاعدتا باید آزاد شود ولی بازجویان وزارت اطلاعات و حسن زارع دهنوی از آزادی او ممانعت می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ قرار دادن زندانیان سیاسی بهروز جاوید طهرانی در کنار زندانیان عادی و خطرناک با شرایط طاقت فرسا و عدم آزادی فعال کارگری منصور اسالو که دارای شرایط حاد جسمی است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

15 آذر 1388 برابر با 06 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: