۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

دستگیر ی یک فعال محیط زیست توسط مامورین وزارت اطلاعات مهاباد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، مامورین وزارت اطلاعات روز شنبه آقای نظیر الیاسی از فعالین محیط زیست را در مهاباد دستگیر کردند.

روز شنبه 21 آذر ماه آقای نظیر الیاسی 53 ساله بازنشسته آموزش و پرورش و از اعضای انجمن محیط زیست شهر مهاباد ، به اداره اطلاعات این شهر فرا خوانده و دستگیر شد. او پس از ساعتی به زندان ارومیه منتقل شد.آقای الیاسی پس از 2 روز بازداشت در زندان ارومیه به سلولهای انفرادی بند مخوف 209 زندان اوین انتقال یافت.از زمان دستگیری تا به حال از شرایط و وضعیت این فعال محیط زیست خبری در دست نیست.

پیش از این شهرام بلوری 24 ساله خواهر زاده او در تاریخ 4 تیرماه ساعت 02:00 بامداد با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید.او بیش از یک ماه در سلولهای انفرادی بسر برد و تحت فشارهای جسمی و روحی قرار گرفت.آقای بلوری نزدیک به 6 ما است که در بند 209 زندان اوین بسر می برد.بازجوی او فردی با نام مستعار علی می باشد و این فرد تا به حال چند بار اقدام به بازجوئی ازسایر اعضای این خانواده نموده است.

پرونده آقای شهرام بلوری در شعبه 4 امنیت دادگاه انقلاب در دست فردی بنام حاج محمدی است. خانواده او بارها به این شعبه مراجعه کردند و هر بار به آنها وعده آزادی فرزندشان را داده بود ولی هیچگاه به وعده های خود عمل نکرد. 3 ماه پیش حاج محمدی به این خانواده گفته بود که اگر مبلغ 50 میلیون ضمانت قرار دهند فرزندشان را آزاد خواهد کرد . خانواده بلوری ضمانت 50 میلیونی را تامین و در اختیار دادگاه انقلاب قرار دادند اما از آزادی او همچنان خوداری می کنند و وی را در بلاتکلیفی قرار داده اند. بازجویان وزارت اطلاعات به این زندانی سیاسی اتهاماتی مانند اعتشاش علیه امنیت ملی و ارتباط با رادیوهای بیگانه نسبت داده است.

خانم شهناز الیاسی 48 ساله بدلیل پیگیری وضعیت فرزندش شهرام بلوری و کمک مالی به خانواده زندانیان سیاسی و سایر نیازمندان مورد بازخواست بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفته است و قصد دستگیری او را داشتند که با ضمانت همسرش فعلا آزاد است. او تا به حال چند بار توسط فردی با نام مستعار علی از بازجویان وزارت اطلاعات در ستاد پیگیری مورد بازجوئی طولانی مدت قرار گرفته است . روزسه شنبه 24 آذر ماه او را مجددا احضار کردند ولی در میانه راه به وی اطلاع داده شد که احضار او به زمان دیگری موکول شده است. خانم الیاسی از اعضای فعال جامعۀ کردهای مقیم مرکز می باشد. این جامعه قانونی است و سالها است که در حوزه فعالیتهای انسان دوستانه فعال می باشد. از جمله فعالیتهای این جامعه کمک به خانواده های زندانی سیاسی، کودکان بی سرپرست و دانشجویان نیازمند می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری فعال محیط زیست و انتقال او به سلولهای انفرادی و همچنین دستگیری خواهرزاده اش و چند ماه نگهداری او در بند 209 و تحت فشار قرار دادن مادر این زندانی سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه خودسرانه و زنان خوستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه مردم در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
24 آذر 1388 برابر با 15 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: