۱۳۸۸ آذر ۱۱, چهارشنبه

در حق فرزندتان ارفاق کردیم او محارب است و باید اعدام می شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،حکم سنگین و غیر انسانی دانشجوی زندانی حسن ترلانی در شعبۀ 31 دیوان عالی کشور بخاطر فعالیتهای سیاسی خانواده اش مورد تایید قرار گرفت.

حکم سنگین و غیر انسانی دانشجوی زندانی حسن ترلانی که به 10 سال زندان و تبعید به زندان مرکزی کرمان محکوم شده است در شعبۀ 31 دیوان عالی کشور توسط فردی بنام سلیمی مورد تایید قرار گرفت. این حکم بدون حضور و حق دفاع آقای ترلانی و وکیل او خانم ستوده مورد تایید قرار گرفت.قبل از این خانواده آقای ترلانی باسلیمی رئیس شعبه 31 نسبت به حکم سنگین و غیر انسانی اعتراض کرده بودند ولی سلیمی در جواب این خانواده گفت : ما در حق فرزندتان ارفاق کردیم او محارب است و باید اعدام می شد.همۀ خانوادتان اینکاره بودید،پدر بزرگش اعدام شده،تو، خطاب به پدرش زندانی سیاسی دهۀ 60 بودی،مادر و برادرش در قرارگاه اشرف در عراق هستند.

دانشجوئی زندانی حسن ترلانی علاوه بر حکم سنگین و غیر انسانی که در شعبۀ 22 دادگاه انقلاب توسط محسنی رئیس این شعبه محکوم شد،پرونده دیگری علیه او گشوده شده و به اتهام خروج غیر قانونی از کشور در دو دادگاه مختلف بدون اطلاع و حضور وکیلش مورد محاکمه قرار گرفته است.

زندانی سیاسی حسن ترلانی از ناراحتی گوارشی و کمر درد رنج می برد ولی از درمان جدی وی تا به حال خوداری شده است

شیوه سرکوبگرانه جدیدی که اخیرا قاضی های ولی فقیه بکار می برند دستگیر شدگان را بر مبنای فعالیتهای سیاسی سابق خانواد گی آنها محکوم می کنند. تا به حال در مورد دو زندانی سیاسی این روش ضدبشری به اجرا گذاشته شده است . فعال دانشجویی عاطفه نبوی و دانشجوی زندانی حسن ترلانی می باشند.

لازم به یادآوری است دانشجوی زندانی حسن ترلانی در یورشهای وحشیانه و گسترده 2 اسفند ماه دستگیر شد و نزدیک به 7 ماه در بند مخوف 209 زندان اوین که 88 روز آن را در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بود بسر برد. با پرونده سازی سعید شیخان سربازجوی وزارت اطلاعات ،پرونده وی به شعبۀ 22 دادگاه انقلاب فرستاده شد و توسط فردی بنام محسنی به 10 سال زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شد. او در حال حاضر در بند 350 زندان اوین زندانی است. پدر بزرگ آقای ترلانی که از بازاریان شناخته شده و مورد احترام مردم بود،بنام آقای حسنعلی صفائی در دهۀ 1360 اعدام گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تایید حکم سنگین و غیر انسانی بدلیل فعالیتهای سیاسی خانوادگی و تشکیل پرونده های متعدد دیگری برای صدور احکام سنگین تر علیه این زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

11 آذر 1388 برابر با 02 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: