۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

گزارش تکمیلی دستگیری گسترده مادران عزادار در پارک لاله تهران

امروز شنبه 14 آذر ماه مطابق قرار هر شنبه كه مادران به نشانه اعتراض به بازداشت ها ،‌دستگيري ها ،شكنجه ها و جان باختن ها در ميدان آب نماي پارك لاله تجمع مي كردند و قرار بود امروز دانشجويان نيز در جمع مادران حضور يابند.

از قبل از ساعت 17:00 نيروهاي انتظامي به فاصله 10 متر به 10 متر و سوار بر ون كه در داخل هر كدام 4-3 نيرو حضور داشتند در تمام مسيرهاي منتهي به پارك مانند خيابان وصال ،‌كارگر ، 16 آذرمستقر كرده بودند.دور تا دور پارك لاله نيز 3-2 ون به همراه اتومبيل نيروي انتظامي و موتور حضور داشتند.

در تمام ورودي هاي پارك لباس شخصي ها را براي شناسايي و بازداشت مستقر كرده بودند .

در داخل پارك و در تمام مسيرهاي منتهي به ميدان آب نما نيروهاي لباس شخصي و نيروهاي انتظامي با اتومبيل نيروي انتظامي و ون مستقر شده بودند كه تعداد آنها دور ميدان آب نما بيشتر بود بيش از 300 نيروي انتظامي و لباس شخصي در پارك لاله حضور داشتند ،حتي در محوطه بازي كودكان نيز نيروهاي انتظامي به چشم مي خوردند.

يكي از ماموران نيروي انتظامي با بی سيم صحبت مي كرد و مي گفت اگر از همان روز اول اين پدر سوخته ها را مي گرفتيد كار به اينجا نمي كشيد دو اتاق به ما بدهيد كه قاضي كشيك بياوريم وتا همين جا حكم براي بازداشتي ها صادر كند .

دور ميدان آب نما علاوه بر ون ها و اتومبيل هاي نيروي انتظامي كه علامت مشخص كلانتري هايي چون كلانتري 148 انقلاب و 124 قلهك و...را داشتند ون هايي مستقر كرده بودند كه فاقد علامت مشخص بوده و شيشه هاي آن نيز دودي بودند .

تعدادي از دختران را وارد ون هايي كه علامت مشخصي نداشتند مي كردند. 6-5 نفر را داخل همين ون ها بردند و تا ساعت 17:45 بیش از 16 مادر و دختر را دستگیر كردند.امروز حتي خانم هايي كه دو نفره و يا چند نفره و یا مادران و دختران با هم راه مي رفتند را به داخل ون ها مي كشاندند و به نقاط نامعلومی منتقل می کردند.

همچنین 3 پسر جوان نيز توسط لباس شخصي ها بازداشت شدند .

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
14 آذر 1388 برابر با 05 دسامبر 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: