۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

ورش مامورن وزارت اطلاعات و دستگیری 3 عضو یک خانواده

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نیروهای وزارت اطلاعات با یورش به منزل غصلانی 3 تن از اعضای این خانواده را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

مامورین وزارت اطلاعات کرج حدود 2 ماه پیش با یورش به منزل آقای مصطفی غصلانی او را دستگیر و با خود به نقطۀ نامعلومی بردند.مامورین وزارت اطلاعات منزل آنها را برای چند ساعت مورد بازرسی قرار دادند.آنها مقدار زیادی از وسائل شخصی این خانواده را جمع آوری کرده و با خود بردند .از جمله وسائلی که در این یورش ضبط گردید عبارتند از : مدارک شناسائی،آلبوم عکس خانوادگی،کامپیوتر،کتاب ،سی . دی و رسیور ماهواره بوده است.

همچنين نيروهاي وزارت اطلاعات چند هفته بعد از آن به منزل برادر او آقای مرتضی غصلانی در کرج یورش برد و اورا دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کرده اند.

مامورین وزارت اطلاعات حدود 2 هفته پیش مجداد به منزل آقای مصطفی غصلانی یورش برده و همسر او به نام خانم اعظم معینی را دستگیر كرده اند. خانم معینی خانه دار و دارای 2 فرزند 7 و9 ساله می باشد که در حال حاضر بی سرپرست می باشند.

یورشها در کرج علیه دانشجویان فعالین سیاسی و خانواده ها به فرماندهی فردی بنام محبی صورت می گیرد. او از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند 8 زندان گوهردشت معروف به بند سپاه است.این بند مانند بند 209 زندان اوین از سلولهای انفرادی تشکیل شده است ودر اختیار بازجویان وزارت اطلاعات است و دارای شرایط قرون وسطائی است. محبی خود بازجوئی و شکنجه زندانیان سیاسی در این بند رابه عهده دارد. این فرد (محبي) علاوه بر شكنجه خود زندانيان اقدام به تهدید و اذیت وآزار خانواده هاي آنها كرده و پرونده سازی علیه زندانیان سیاسی را انجام میدهد.

گفته می شود علت این یورشها و دستگیري ها وابستگي برخي اعضاي اين خانواده ها به مجاهدين خلق وياحضورفرزندانشان درقرارگاه اشرف ميباشد.

لازم به یادآوری است در ماههای اخیر به خانواده های که عزیزانشان وابسته به مجاهدين بوده ويا در قرارگاه اشرف در عراق ميباشند فشارهاي زيادي ازطرف وزارت اطلاعات ميشود - ابتدا از طریق انجمنی که وابسته به وزارت اطلاعات است و تحت عنوان انجمن نجات فعالیت می کند بر خانواده های آنها فشارهای زیادی وارد می کنند که از عزیزان خود بخواهند به ایران بازگردند و در صورت عملی نشدن خواسته های آنها به منازل آنها یورش می برند و گاها تمامی اعضای خانواده را دستگیر می کنند.انجمن نجات هنگام دستگیری و انتقال خانواده ها به زندان با تردد آزادانه به زندان از قدرت برتری برخوردار هستند . و اعضای خانواده های دستگیر شده را در زندان تحت فشارهای روحی قرار میدهند. در حال حاضر تعداد زیادی از اعضای خانواده هایی که عزیزانشان در قرارگاه اشرف بسر می برند در زندان هستند.

فعالین حقوق بشر و دمرکراسی در ایران ، یورش وحشیانه و غیر انسانی و گروگانگیری اعضای خانواده هایي که فرزندان آنها به دلايل سياسي در خارج کشور بسر می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه سازمان ملل خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به جنایتهای این رژیم علیه مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

13 آذر 1388 برابر با 04 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: