۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

بیش از 10 ماه بلاتکلیفی و شرایط حاد جسمی یک زن زندانی سیاسی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دادگاه زندانی سیاسی فاطمه ضیائی علیرغم وضعیت حاد جسمی او برای چندمین بار به تعویق افتاد داد.

زندانی سیاسی فاطمه ضیائی 52 ساله بیش از 10 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برد و تا به حال نزدیک به چهار بار برای محاکمۀ فرمایشی به شعبه 14 دادگاه انقلاب فراخوانده شده است .ولی هر بار با دلایل واهی دادگاه او را به تعویق انداختند.رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب از گفتن علل به تعویق افتادن دادگاه به وکیل و خانواده آقای ضیائی خوداری می کند. برخورد رئیس شعبه 14 با وکیل خانم ضیائی توهین آمیز بوده و همچنین مانع دفاع حقوقی از موکل او می شود. از طرف دیگر رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب خانواده ضیائی را تحت فشار قرار داده است که از وکالت خانم ستوده اعلام انصراف نماید.

فاطمه ضیائی از بیماری حاد ام . اس رنج می برد او می بایست مدتی پیش تحت معاینه پزشک متخصص قرار می گرفت تا نوع داروی موثرتری برای پیشگیری از رشد بیماری ام .اس تجویز کند. ولی بازجویان وزارت اطلاعات و رئیس دادگاه اجازه انجام معاینات پزشکی را به او نمی دهند و این مسئله باعث شده است که بیماری او حادتر و شرایط جسمی اش را وخیم شده است. خانم ضیائی همچنین از ناراحتیهای کلیه ،فشار خون ولرزش دستهایش رنج می بردوپزشک متخصص خانم ضیائی طی نامه کتبی به دادگاه انقلاب و زندان اوین اعلام کرده است در بازداشت و تحت فشار عصبی بودن خانم ضیائی باعث می شود که جان او را در معرض خطر جدی قرار دهد.

فردی که در 2 اسفند ماه فرماندهی یورش به منزل خانم ضیائی را به عهده داشت علوي ( نام مستعار) ناميده ميشود و از سر بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین می باشد .این فرد در حین بازجوئی رفتاری وحشیانه و غیر انسانی دارد وبازجوئیهای او با شکنجه های روحی و جسمی همراه است.علوی همچنین باعث به تعویق انداختن دادگاه خانم ضیائی است و مانع درمان وی می شود.

لازم به یاد آوری است خانم ضیائی 2 اسفند ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. او بیش از 6 ماه است در بند 209 زندان اوین بسر می برد که 100 روز آن را در سلول انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی و قطع دارو قرار داشت.خانم ضیائی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و بمدت 5 سال در زندانهای قرون وسطائی ولی فقیه بسر برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،ادامه بازداشت ،بلاتکلیف بودن و محرومیت از درمان این زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای رسیدگی به جناتیهای علیه بشریت در زندانهای رژیم ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 آذر 1388 برابر با 18دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: