۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

با یورش مامورین وزارت اطلاعات یکی دیگر از بازاریان تهران دستگیر شد


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شب گذشته یکی دیگر از بازاریان تهران با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل گردید

غروب روزدوشنبه 9 آذر ماه تعدادي ازماموران وزارت اطلاعات با يورش به محل كار محمد بنازاده امیرخیزی 63 ساله از بازاریان تهران اورا دستگير وباخود بردند.

مامورين پس از بازرسی محل کسب وي همچنين اقدام به ضبط دفتر تلفن،دفترهای حسابرسی وي نموده وسپس آقاي بنازاده را درحالت دستگيری به منزل شخصي اش برده و وحشيانه اقدام به بازرسی منزل وی نمودند . آنها بعد از چند ساعت بازرسی و تخریب عمد وسائل منزل آنها اقدام به ضبط کردن وسائلی شخصی آنها مانند، آلبوم عکس،دفترچه های تلفن ،دسته چکها،دفترچه های بانك ،کامپیوتر،نوارهای کاست ،سی .دی و موارد متعدد دیگر نمودند.آنها همچنین از تمامی نقاط منزل و اعضای خانواده فيلمبرداري كرده اند.

پس از از بازرسی طولانی منزل حوالی ساعت 21:15 اقدام به دستگیری وی نموده و او را به نقطۀ نامعلومی انتقال دادند.

لازم به یاداوری است که آقای محمد بنازاده امیرخیزی از زندانیان سياسي سابق است. برادر او زنده یاد علی بنازاده در دهۀ 1360 بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین اعدام شد. همسر وی خانم شهلا زرین فر بدلیل دیدار با فرزندش در قرار گاه اشرف به یک سال زندان محکوم شد که محکومیت او مدتی پیش به پایان رسید. در حال حاضر خواهر و 2 برادر او به نام های کبری و حمید و اصغر بنازاده امیر خیزی بدلیل دیدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف در زندان گوهردشت زندانی هستند .

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه و دستگیریهای خودسرانه مردم در آستانه 16 آذر روز دانشجو که هددفی جزء ایجاد رعب و وحشت در جامعه نیست را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر دستگیریهای خودسرانه خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به جنایتهای این رژیم علیه مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 آذر 1388 برابر با 01 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: