۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

انتقال یک زندانی به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی اردشیر گشاورز برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل گردید.

اردشیر گشاورز 35 ساله بیش از 6 سال است که در زندان بسر می برد. او اکثر دوران بازداشت خود را در بند1 زندان گوهردشت کرج بسر برد.آقای گشاورز اخیرا از بند 1 برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده و قرار است که روز چهارشنبه حکم اعدام وی به اجرا در آید.

زندانی اردشیر گشاورز چند سال پیش همراه با تعدادی از زندانیان موفق به فرار از بند1 زندان گوهردشت شد و پس از 1 سال دوباره بازداشت شد. هنگام فرار این زندانی از زندان گوهردشت رسانه های حکومتی آن زمان به دروغ اعلام کردند که او قاتل قاضی مقدس که موفق به فرار از زندان شده است .

آقای گشاورز به اتهام درگیری با نیروهای انتظامی در کرمانشاه دستگیر شده است و گفته می شود که در این درگیری یکی از نیروهای انتظامی کشته شده است. او در دادگاه به مرگ محکوم شدو پس از 6 سال زندان قصد دارند او را اعدام کنند. برادر وی در حال حاضر در زندان گوهردشت بسر می برد.

پس از اعتراضات گسترده مردم ایران در روز عاشور ،ولی فقیه علی خامنه ای و قاضی منصوب او صادق لاریجانی برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه قصد دارند دست به اعدام های گروهی بزنند.

اعدام های گروهی که با انگیزهای سیاسی جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه به اجرا در می آید با دستور علی خامنه ای ولی فقیه مطلقه رژیم و قاضی منصوب وی صورت می گیرد.علی خامنه ای مرتکب جنایات متعددی علیه مردم ایران شده است و او عملا بعنوان یک جنایتکار علیه بشریت است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های گروهی که به دستور ولی فقیه به عنوان یک جنایت علیه بشریت را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایتهای ضد بشری این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
08 دی 1388 برابر با 29 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: