۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

محاکمه یک زندانی سیاسی زن به صرف داشتن رابطه خانوادگی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، درروز 29 آذرماه زندانی سیاسی منیره ربیعی براي محاكمه فرمايشي به شعبۀ 26 دادگاه انقلاب فراخوانده شد و توسط فردی بنام پیر عباسی در برابر اتهامات وارد شده فقط در معرض سئوال پذیرفتن اتهامات یا رد کردن آن قرار داده شد.

بنايه گزارشات رسيده محاکمه او از حوالی ساعت 10:00 تا ساعت 12:00 ادامه یافت. ابتدا نماینده دادستان پس از قرائت اتهامات نسبت داده شده که چندین مورد بود. پیرعباسی مهندس منیره ربیعی را فقط در معرض پاسخ این سئوال قرار داد که آیا اتهامات وارده را قبول دارید یا نه؟ او تمامی اتهامات نسبت داده شده را رد کرد.اما اجازه دفاع به او داده نشد. تمام شواهد و قرائن ونظر وکیل او حاکی از این بود که محکومیت خانم ربیعی از پیش تعیین شده بود و دادگاه نمایشی و فرمایشی بود و توجهی به دفاعیات وکیل و خانم ربیعی نمی شد.پیر عباسی بعد از پایان دادگاه مدت بازداشت را یک ماه دیگر تمدید کرد.

اتهاماتی که به زندانی سیاسی منیره ربیعی نسبت داده شده عبارتند از: رفتن به دفتر آقای کروبی،داشتن رابطه با روزنامه اعتماد ، رفت و آمدهای خانوادگی در ایران که سابقۀ هواداری از مجاهدین را دارند،ارتباط خانوادگی با دائی خود در قرارگاه اشرف،حضور دائی ها و خاله های او در قرارگاه اشرف ،ارتباط و همکاری با سازمان مجاهدین خلق و اتهامات ازاين قبيل .

در داداگاه مشخص شده که بیگی رئیس یکی از شعبۀ امنیت دادگاه انقلاب وثیقه مالی برای آزادی خانم ربیعی تعیین کرده است ولی هیچ وقت به خانواده او علیرغم پیگیریهای مستمر آنها اعلام نکرده بود ولی پیرعباسی با اظهارات ضد و نقیض خود ابتدا اعلام کرد که که استطاعت وثیقه ندارند که با اظهار بی اطلاعی خانم ربیعی از این موضوع واينكه توانايي گذاشتن وثيقه را دارند مواجه شد وحرفش را پس گرفت وگفت: شاید شما فرار کنید.

خانواده ربیعی از زمان دستگیری فرزندشان بارها با دادگاه انقلاب و دادستان تهران جعفری صحبت کردند ولی با تهدید و تحقیر او مواجه بودند. آنها همراه با سایر خانواده ها 2 بار با جعفری دادستان تهران ملاقات کردند. وقتی که نوبت به این خانواده رسید , به محض اینکه نام دختراشان بردند به آنها اجازه صحبت کردن ندادند و بار دوم بازهم جعفری با تهدیداعلام کرد من جواب شما را نمی دهم. مراجعات این خانواده به بیگی رئیس یکی ار شعب امنیت دادگاه انقلاب باتهدید و توهین پاسخ داده می شد

لازم به یاداوری است مهندس منیره ربیعی 32 ساله مهندس شیمی در 15 مهر ماه 88به دادگاه انقلاب فراخوانده شد كه ايشان همراه با مادرشان به دادگاه انقلاب مراجعه کردند اما مامورین دادگاه انقلاب با طرح قبلی ابتدا خانم منیره ربیعی را به شعبه امنیت انتقال داده و مادر او را به بهانه بازرسی به مدت 4 ساعت نگه داشتند و زمانی که به مادر خانم ربیعی اجازه ورود به شعبۀ امنیت مربوطه داده شد که به دختر او دستبد زدند و چادرهای زندان را بر او پوشانده بودند و به ایشان گفتند به دلیل داشتن ارتباط خانوادگی با دائیش بازداشت است و به بند 209 منتقل خواهد شد.مهندس ربیعی نزدیک به 20 روز در سلولهای انفرادی بند 209 بسر برد و تحت شکنجه های روحی و جسمی و اهانت بازجویان وزارت اطلاعات با نام های مستعار علوی و سید قرار گرفت که در شکنجه و یورش و دستگیری فعالین سیاسی ،دانشجویان و زنان فعالان شرکت دارند و از جنایتکاران علیه بشریت هستند .مهندس ربیعی سپس به بند زنان منتقل شد.او بعد از خروج از بند 209 دچار کاهش شدید وزن شده بود و از ناراحتی شدید ریوی رنج می برد.خانم ربیعی با همان لباسهایی که زمان دستگیری بر تن داشت در زندان بسر می برد و علیرغم سرمای زمستان از گرفتن لباس از خانواده او خوداری می کنند و از سرمای شدید رنج می برند.

در حال حاضر تعداد زیادی از زنان سیاسی زنداني در بند زنان اوین در شرایط قرون وسطائی و غیر انسانی به سربرده وازميينمم امكانات محروم هستند ازجمله اين زنان دلير نازیلا دشتی، شبنم مددزاده،مهسا نادری، فاطمه ضیائی،عاطفه نبوی،زهرا جباری، صدیقه فلاحت زاده و ...را ميتوان نام برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،ضرب وشتم،قرار دادن در سلول انفرادی و شکنجه به صرف داشتن رابطه خانوادگی،محروم کردن از درمان وحداقل هاي صنفي منجمله لباس گرم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی بخصوص زندانیان سیاسی زن در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
03 دی 1388 برابر با 24 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: