۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

دستگیری 3 تن از جوانان شهر مریوان و انتقال آنها به سلولهای انفرادی زندان وزارت اطلاعات سنندج

بنابه گزارشات رسیده از شهر مریوان، با یورش مامورین وزارت اطلاعات سه تن از جوانان مریوان دستگیر و به سلولهای انفرادی زندان اطلاعات سنندج منتقل شدند.
اواخر اردیبهشت ماه 3 تن از جوانان شهر مریوان با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان اطلاعات مریوان منتقل شدند . جوانانی که دستگیر شده اند به نام های زیر می باشند: کارون دار سید 27 ساله،آزاد خانچه زر 28 ساله و مظفر رو خانده 35 ساله می باشند.
سه زندانیان سیاسی فوق ابتدا به سلولهای انفرادی زندان اطلاعات مریوان برده شدند و پس اینکه چند روز در آنجا تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند به زندان اطلاعات سنندج منتقل شدند. آنها در معرض خطر جدی شکنجۀ جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات در زندان اطلاعات سنندج قرار دارند . تا به حال چند زندانی سیاسی در اثر شکنجه بازجویان وزارت اطلاعات به قتل رسیده اند .
مراجعات خانواده های آنها برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط عزیزانشان تا به حال بی نتیجه بوده و بازجویان خانواده های آنها را تهدید کرده اند که در صورت مراجعه برای پیگیری وضعیت عزیزانشان آنها را هم دستگیر خواهند کرد.و در مواردی افراد وزارت اطلاعات با باتوم به آنها حمله کردند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه ، دستگیری ، شکنجه و ادامه بازداشت آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدام فوری برای پایان دادن به شکنجه های جسمی و روحی و آزادی زندانی سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
11 خرداد 1388 برابر با اول جون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193


هیچ نظری موجود نیست: