۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

نسبت دادن اتهام محاربه و زمینه سازی برای صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه دستگیرشدگان 2 اسفندماه

بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین ، پرونده دستگیر شدگان 2 اسفند ماه به شعبه 28 دادگاه انقلاب فرستاده شد.
زندانیان سیاسی خانم ها فاطمه ضیائی 52 ساله خانه دار ،مهسا نادری 19 ساله دانشجو و آقایان حامد یازرلو 27 ساله کارشناس هوا –فضا ، حسن ترلانی 22 ساله دانشجو که در 2 اسفند ماه 1387 با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات که با اکیب های مختلف و هر اکیپ حمله کننده به هر منزل یکی از سربازجویان آنها را فرماندهی میکرد دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شدند.آنها 88 روز در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند و در طی این مدت هیچ تماس و یا ارتباطی با خانواده های خود نداشتند.دستگیر شدگان 2 اسفند ماه وارد 112 روز بازداشت خود در بند مخوف 209 شدند.
در روزهای اخیر وقتی که خانواده های دستگیر شدگان 2 اسفند ماه به حسینی رئیس شعبه 3 دادگاه انقلاب مراجعه کردند به آنها گفته شد .که پروندۀ عزیزانشان به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب فرستاده شده است و بزودی آنها در این شعبه مورد محاکمه قرار خواهند گرفت . رئیس شعبۀ 28 دادگاه انقلاب فردی به نام محمد مقیسه ای معروف به ناصریان می باشد. مقیسه ای از اعضای هیئت مرگ سال 67 می باشد این هیئت بنابه شاهدان بازمانده از آن قتل عام باعث جان باختن هزاران زندانی سیاسی می باشد. علیرغم خواستۀ سازمانهای حقوق بشری برای دستگیری ، محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این قتل عام هنوز تحقق نیافته است بلکه بعضی از آنها در نقش قاضی های وزارت اطلاعات مشغول بکار هستند و تا به حال چندین زندانی سیاسی با اتهامات واهی و بدون برخوداری از حق دفاع و وکیل به سالها زندان محکوم کرده اند.
دستگیر شدگان 2 اسفندماه قرار است به اتهامات زیر مورد محاکمه قرار گیرند : محاربه ،هوادرای از سازمان مجاهدین خلق ایران،تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت می باشد.
زندانی سیاسی مهسا نادری 19 ساله دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه مفید شهرستان قم،از 112 روز زندانی بودن در بند 209 زندان اوین 88 روز آن را در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بسر برد. این دانشجوی زندانی در اثر شکنجه های غیر انسانی دچار ناراحتی قلبی و سردردهای شدید شده است. بازجویان وزارت اطلاعات برای تحقیر کردنش، او را بچه منافق صدا می کنند.سعید شیخان سربازجوی وزارت اطلاعات و فردی به نام سید او را مورد بازجوئی و شکنجه های جسمی و روحی قرار میدهند.
زندانیان سیاسی فاطمه ضیائی، حامد یازرلو و حسن ترلانی در طی مدت بازداشت خود تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند .آقای حسن ترلانی در اثر شکنجه های جسمی دچار کمر درد شده است،خانم فاطمه ضیائی از بیماری ام. اس رنج می برد آنها از درمان جدی محروم می باشند و همچنان در بند 209 بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دستگیری،شکنجۀ جسمی و روحی، بازداشت طولانی در سلول انفرادی و بند مخوف 209 و نسبت دادن اتهام محاربه برای صدور احکام سنگین وغیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
20 خرداد 1388 برابر با 10 ژون 2009


آخرین وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: