۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

هزاران نفر از مردم شیراز با تجمع خود یاد جانباختگان راه آزادی را گرامی داشتند



بنابه گزارشات رسیده از شیراز، هزاران نفر از مردم شیراز مراسم گرامی داشت جان باختگان راه آزادی درگیریهای خونین اخیر که بدست نیروهای سرکوبگر جان خود را از دست داده بودند شرکت کردند.

مردم شیراز از بعد ظهر امروز که بصورت دسته های چند صد نفری به سوی شاه چراغ حرکت می کردند . آنها به یاد زنان و مردانی که جان خود را فدای راه ازادی مردم ایران کرده بودند به سوگ نشستند. مردم شیراز که سیاه پوش بودند نفرت عمیق خود را نسبت به کسانی که دستور قتل جوانان این میهن صادر کردند ابراز می کردند. در حال حاضر هزاران نفر د ربیرون و درون شاه چراغ تجمع کرده اند.

جوانان شهر اقدام به دادن شعارهایی مانند : می کشم ، می کشم آنکه برادرم کشت/ مرگ بر دیکتاتور و شعارهای متعدد دیگر سر می دادند.

در روزهای اخیر دانشگاه شیراز صحنۀ یورش وحشیانۀ نیروهای لباس شخصی سپاه پاسداران تحت عنوان انصار الله و یگان ویژه بود که در این درگیری گفته می شود حداقل یک دانشجوی ورودی 86 کامپیوتر جان باخته است و تعداد زیادی از دانشجویان دختر و پسر بشدت زخمی شده اند پاسداران مهاجم از تفنگ های ساچمه ای،قمه،چاقو، زنجیر و سایر سلاحهای گرم و سرد علیه دانشجویان بکار بردند.

همچنین در سطح شهر درگیرهای خونین بین مردم و لباس شخصی ها و یگان ویژه صورت گرفت. نیروهای سرکوبگر با تفنگ های ساچمه ای به سوی مردم شلیک می کردند که گفته می شود حداقل 2 نفر در این در گیریها جان باختند و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت است. نیروهای سرکوبگر اکثرا مردم را از سینه به بالا هدف گلوله های خود قرار می دادند و حتی گفته می شود که بعضی زخمی ها در اثر اثابت ساچمه به چشمانشان بینایی خود را از دست داده اند. همچنین صدها نفر از دانشجویان و مردم شیراز دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه و به قتل رساندن دانشجویان و جوانان ، زخمی کردن تعداد زیادی از آنها و همچنین دستگیری صدها نفر در این شهر را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به کشتار و زخمی کردن و دستگیری مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 خرداد 1388 برابر با 18 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://hrdai.blogspot.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: