۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

اسامی تعدادی از زخمی شدگان که مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند


بنابه گزارشات رسیده ، یکی از دانشجویان رشتۀ اقتصاد بنام علی محمود نصب روز جهارشنبه که مورد اصابت 2 گلولۀ پاسدارن قرار گرفته بود وو بشدت مجروح شده بود توسط پاسداران دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شد .
دانشجوی مفقود شده علی محمود نصب در تاریخ 27 خرداد ماه در اعتراضات گسترده ای که در خیابان ونک روی داده بود شرکت داشت. که پس از گذشت مدتی مورد هجوم گارد ویژه و بسیج و لباس شخصیها قرار می گیرند پاسداران به سمت جوانان معترض آتش می گشایند که او مورد اصابت 2 گلوله قرار می گیرد. گلولۀ او به پای راست و گلولۀ دوم به کمر وی اصابت می کند دوستان او که قصد خارج کردن علی را داشتند با شلیک پاسداران مواجه می شوند. بنابه گفتۀ شاهدان عینی او توسط پاسداران دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد. آقای محمود نصب اهل لاهیجان میباشد.
اسامی تعداد از زخمی شدگان اخیر که مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند به قرار زیر می باشد:
کیوان ز. 18 ساله 28 خرداد ماه در خیابان لیلی از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او از ترس دستگیری به بیمارستان مراجعه نکرده است و در خانه با وسائل اولیه مداوا می شود
فرزانه و. م. 26 ساله ،خانه دار ، او رهگذری بود که د ر خیابان امیر آباد بالاتر از تقاطع جلال ال احمد از ناحیۀ کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او بخاطر ترس از دستگیری د رمنزل مورد مداوا قرار گرفت.
ما اسامی کامل افراد فوق را در اختیار داریم ولی برای حفظ امنیت آنها از انتشار نام کامل آنها خوداری می کنیم ولی اسامی کامل افراد فوق را در اختیار سازمانهای حقوق بشری قرار خواهیم داد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،آتش گشودند به اعتراضات مردم در تهران و شهرستانها که منجر به مرگ و زخمی شدند تعداد بیشماری شده است را محکوم می کند. و از مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان داد به کشتار مردم ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
08 تیر 1388 برابر با 29 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: