۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

انتقال زندانی سیاسی وریا نقش بندی به زندان اطلاعات سنندج

بنابه گزارشات رسیده از زندان اطلاعات شهرسنندج،آقای ویریا نقش بندی روز پنجشنبه از زندان اطلاعات مریوان به زندان اطلاعات سنندج انتقال داده شد.
روز پنجشنبه 7 خرداد ماه زندانی سیاسی وریا نقش بندی پس از تحمل کردن 21 روز در سلولهای انفرادی زندان اطلاعات مریوان که تحت شکنجۀ جسمی و روحی بازجوئی با نام مستعار حیاتی قرار داشت به زندان اطلاعات سنندج منتقل شد. از زمان انتقال به زندان اطلاعات سنندج تا به حال هیچ خبری از وضعیت وشرایط این زندانی سیاسی در دست نیست. حیاتی بازجوی وزارت اطلاعات این خانواده را تحت فشار قرار داده است که همسر آقای نقش بندی خود را باید به اداره اطلاعات معرفی کند و در صورت معرفی کردن خودش آقای نقش بندی آزاد خواهد شد و به نظر می آید که او را به گروگان گرفته اند. در صورتی که همسر آقای نقش بندی دانشجو می باشد. وزارت اطلاعات با دستگیری همسر آقای نقش بندی و تحت فشار قرار دادن او قصد دارد که زندانی سیاسی وریا نقش بندی را وادار به اعترافاتی نماید که وزارت اطلاعات خواستار آن است.
زندانی سیاسی وریا نقش بندی قبل از دستگیری یکی از پاهای او دچار آسیب جدی شده بود و مدت کوتاهی بود که پاهای او را از گچ خارج کرده بودند و او می بایست تحت نظارت پزشک باشد. خطر جدی وجود دارد که بازجویان وزارت اطلاعات ناراحتی پاهای او را برا ی وارد کردن فشار علیه او بکار بگیرند.
خانواده آقای نقش بندی از زمان انتقال فرزندشان به زندان اطلاعات سنندج تا به حال بارها به آنجا مراجعه کردند و خواستار آگاه شدن از وضعیت وشرایط فرزندشان هستند. ولی تا به حال به آنها جوابی در این باره داده نشده است و آنها را تهدید به دستگیری نمودند و امروز با تعدادی مامور باتوم بدست آنها را تهدید به ضرب وشتم و دستگیری نمودند و به طرز وحشیانه ای از جلوی درب زندان اطلاعات بیرون راندن. خانواده نقش بندی به آنها اعلام کردند تا آزادی فرزندشان روزانه به آنجا مراجعه خواهند کرد.
زندانی سیاسی وریا نقش بندی فعال کارگری شرکت جامع کار سپاهان قسمت آزمایش خاک و بتون بود. که 3 روز بعد از روز جهانی کارگر، روز 14 اردیبهشت ماه با یورش مامورین وزارت به منزلشان دستگیر و به سلولهای انفرادی زندان اداره اطلاعات مریوان منتقل شد. مامورین وزارت اطلاعات 2 روز قبل از روز جهانی کارگر با او تماس گرفتند و او را تهدید کردند که در صورت شرکت در مراسم روز جهانی کارگر دستگیر خواهد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه ، دستگیری ، شکنجه و ادامه بازداشت این فعال کارگری را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدام فوری برای آزادی این زندانی سیاسی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
10 خرداد 1388 برابر با 31 می 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193


هیچ نظری موجود نیست: