۱۳۸۸ خرداد ۱۳, چهارشنبه

تبعید یکی از شرکت کنندگان در مراسم قتل عام زندانیان سیاسی 67 به زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین، زندانی سیاسی محمد علی منصوری از دستگیر شدگان مراسم گرامی داشت قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 روز چهارشنبه به زندان گوهردشت کرج تبعید شد.
زندانی سیاسی محمد علی منصوری صبح روز چهارشنبه 13 خردادماه بصورت ناگهانی او را از بند 350 زندان اوین خارج کردند و به زندان گوهردشت کرج تبعید نمودند. او در حال حاضر در قرنطینه زندان گوهردشت بسر می برد.
آقای منصوری در 4 تیرماه پس از 13 ماه بلاتکلیفی در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام صلواتی رئیس این شعبه مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگین و غیر انسانی 17 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شد. در حالی که آقای منصوری بدلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 دستگیر شده بود ولی وزارت اطلاعات به دلیل حساسیت بین المللی که نسبت به این قتل عام ها، که در بیانیه های سازمانهای حقوق بشری جهانی بعنوان جنایت علیه بشریت از آن نام برده می شود به عمد اتهام شرکت در این مراسم را حذف کرد و به ایشان اتهاماتی غیر واقعی و دورغین نسبت داد. زندانی سیاسی محمد علی منصوری نسبت به حکم سنگین و غیر انسانی 17 سال زندان و تبعید از چند ماه پیش اعتراض کرده بود ولی تا به حال واکنشی نسبت به اعتراض او نشان داده نشده است.و طبق قوانین موجود تا رسیدگی نکردن به اعتراض او حق تبعید او را نداشتند.
لازم به یادآوری است که آقای محمد علی منصوری سه روز پس از شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 در 11 شهریور ماه 1386 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل شخصی ایشان دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 اوین منتقل شد. آقای منصوری تا 28 اسفند 1386 در این بند مخوف زندانی بود و نزدیک به 4 ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت.او در تاریخ 29 اسفند ماه 1386 به بند 350 زندان اوین منتقل گردید.و بارها به دادگاه برده شد وبه دلایل غیر منطقی دادگاه او مکررا به تعویق انداخته می شد.و بیش از یک سال در بلاتکلیفی بسر برد.
درحال حاضر آقایان علی صارمی، میثاق یزدان نژادو محسن نادری 3 تن از کسانی که بدلیل شرکت در گرامیداشت نوزدهمین سالگرد قتل عام عزیزانشان در سال 1367 در زندان اوین بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دستگیری شرکت کنندگان در مراسم قتل عام 1367 ،انتقال به سلولهای انفرادی بند 209 ،تحت شکنجه قرار دادن آنها ، در بلاتکلیفی نگه داشتن آنها و صدور احکام سنگین و غیر انسانی و تبعید آقای منصوری به زندان مخوف گوهردشت را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی و عاجل برای آزادی فوری و بدون قید وشرط آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
13 خرداد 1388 برابر با 03 ژون 2008
شرایط زندانی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد
1-عفو بین الملل
2- شورای حقوق بشر سازمان ملل
3- کمیسر عالی حقوق بشر
4- دیدبان حقوق بشر
5. سازمان جهانی علیه شکنجه

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: