۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه



بنابه گزارشات رسیده از بیمارستان 1000 تختخوابی (خمینی) ،از صبح امروز پزشکان جراحی و جراحی اعصاب و پرستاران بیمارستان در اعتراض به شلیک گلوله های ساچمه ای به دانشجویان و سرکوب مرد م دست به اعتصاب زدند.
از صبح امروزسه شنبه 26 خرداد ماه تعداد زیادی از متخصصين و اساتيد بخشهاي مختلف جراحي و جراحي اعصاب و همچنین دانشجویان و پرستاران بيمارستان 1000 تختخوابی (خمینی) در اعتراض به يورش وحشيانه نيروهاي امنيتي و انصار حزب الله به مردم و دانشجويان و شليك گلوله هاي ساچمه اي كه بيشتر ناحيه سر و نخاع مردم و دانشجويان را هدف قرار داده اند اعتصاب كرده اند. آنها از صبح امروز از محل کار خود خارج شدند و در حیاط این بیمارستان دست به تحصن و اعتصاب زدند.

مجروحین یورش یکشنبه شب دانشجویان کوی دانشگاه تهران که در حدود 35 نفر از آنها را به این بیمارستان منتقل کرده بودند . در این یورش نیروهای انصار حزب الله و گارد ویژه به خوابگاه دانشجویان کوی دانشگاه تهران با شلیک گلولۀ ساچمه ای و پرتاب دانشجویان از طبقه 2 ساختمان و همچنین با قمه ،زنجیر و سایر سلاح سرد و گرم حمله کردند. در این حمله تعدادزیادی از دانشجویان به سختی مجروح شدند.
در حال حاضر یکی از دانشجویان پسر کوی دانشگاه تهران بدلیل اصابت ساچمه به ریه هایش در بخش جراحی با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می کند. دانشجوی پسر دیگری که توسط نیروهای انصار حزب الله از طبقه دوم خوابگاه پرت شده در اورژانس این بیمارستان بستری است و در معرض خطر دستگیری است.

مامورین وزارت اطلاعات در بیمارستان 1000 تختخوابی مستقر شدند و زخمی های کوی و درگیریهای جاری را شناسائی می کنند آنها از پرسنل کادر درمانی خواسته اند که اسامی و سایر مشخصات دانشجویان و جوانان زخمی را باید در اختیار مامورین وزارت اطلاعات قرار دهند که با اعتراض شدید پرسنل بیمارستان مواجه شدند. 3 نفر از پرسنل بیمارستان که از افراد وزارت اطلاعات می باشند با نیروهای وزارت اطلاعات در مورد هویت دانشجویان زندانی همکاری می کنند. در حال حاضر از 35 دانشجوی زخمی 2 دانشجوی زخمی بدلیل وخیم بودن وضعیت جسمی آنها همچنان در بیمارستان بستری هستند. وسایر دانشجویان مجروح که جراحات بعضی از آنها شدید می باشد و می بایست بستری شوند بدلیل ترس از دستگیری پس از معالجات اولیه ناچار به ترک بیمارستان شدند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، از همبستگی و اقدامات انساندوستانه پزشکان و پرستاران حمایت می کند و اعمال فشار مامورین وزارت اطلاعات علیه کادر درمانی بیمارستان برای دستگیری دانشجویان مجروح را محکوم می کند. و از سازمانهای حقوق بشری برای پایان دادن به اینگونه اعمال ضد بشری خواستار اقدامات عاجل است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
26 خرداد 1388 برابر با 16 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: