۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

انتقال یک زندانی سیاسی به نقطه نامعلومی

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان (دستگرد)، زندانی سیاسی محمد نیکبخت از چند روز پیش به نقطۀ نامعلومی منتقل شده است و از زمان انتقال تا به حال هیچ خبری از شرایط و محل نگهداری او در دست نیست.

روز شنبه 30 خرداد ماه حوالی ساعت 10:30 زندانی سیاسی محمد نیکبخت به حفاظت و اطلاعات زندان فرآخوانده می شود و از آنجا به به نقطه نامعلومی منتقل می شود.از زمان انتقال این زندانی سیاسی تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط و محل بازداشت او در دست نیست .

خانواده های نیکبخت از زمان قطع ارتباط فرزندشان تا به حال بارها به زندان مرکزی اصفهان مراجعه کردند و خواستار اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط فرزندشان و محل نگهداری او هستند. خانواده نیکبخت با برخوردهای غیر انسانی بنائی رئیس حفاظت و اطلاعات مواجه بودند و به آنها اخطار کرد در صورت مراجعه مجدد آنها را هم دستگیر خواهد کرد.

لازم به یادآوری است زندانی سیاسی محمد نیکبخت در خرداد ماه 1383 دستگیر شد و به مدت 3 ماه در سلولهای انفرادی زندان وزارت اطلاعات ارومیه تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. او سپس به سلولهای انفرادی بند الف –ط وزارت اطلاعات در زندان مرکزی اصفهان منتقل شد و به مدت 6 ماه در آنجا تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت. زندانی سیاسی محمد نیک بخت در دادگاه انقلاب اصفهان توسط فردی بنام یوسفی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران مورد محاکمه قرار گرفت و به 8 سال زندان محکوم شد. .او از داشتن و کیل و حق دفاع از خود محروم بود.بعد از مدتی در حالی که در زندان بسر می برد بدستور وزارت اطلاعات بر علیه او پرونده ای جدیدی گشوده شد و او را به 1 سال زندان محکوم کردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به نقاط نامعلوم در حالی که در حال طی مدت محکومیت سنگین و غیر انسانی خود هستند را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل وسایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به کشتار و سرکوب مردم ایران و اتخاذ تصمیمات لازم اجرا خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
05 تیر 1388 برابر با 26 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: