۱۳۸۸ خرداد ۲۳, شنبه

یورش به دانشجویان و جوانان معترض در شهر بابل و دستگیری تعداد زیادی از آنها

بنابه گزارشات رسیده از بابل ، یورش وحشیانه گارد ویژه به مردم و دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و مورد ضرب و شتم قرار دادن آنها و دستگیری تعداد زیادی از دانشجویان و جوانان و انتقال آنها به نقطۀ نامعلومی.
دانشجویان نوشیروانی بابل حوالی ساعت 19:00 اعتراضات گسترده خود را آغاز کردند و قصد خروج از دانشگاه و ورود به خیابانهای شهر را داشتند ولی حراست دانشگاه برای ممانعت از خروج دانشجویان اقدام به بستن درب ورودی دانشگاه نمود. دانشجویان معترض اقدام به شکستن درب دانشگاه نمودند و از دانشگاه خارج شدند و به سوی خیابانها سرازیر شدند و به سمت میدان حمزه کلا بابل حرکت کردند.
نیروهای یگان ویژه بصورت وحشیانه به سوی دانشجویان دختر و پسر یورش بردند و آنها را آماج باتوم های خود قرار دادند . درگیری بین دانشجویان و مردم از یک طرف و گارد ویژه بصورت جنک و گریز تاساعت 21:15 ادامه داشت . در این درگیری تعداد زیادی از دانشجویان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند همچنین تعداد زیادی از دانشجویان و جوانان دستگیر و به نقاط نا معلومی منتقل شدند.
اسامی تعدادی از دانشجویان که در جریان اعتراضات گسترده دستگیر شدند به قرار زیر می باشد:
نیما نحوی ،محمد هلمی ،مرتضی نایب یزدی،محسن برزگر ،نیما صمیح خواه و مجتبی رستمی دستگیر شدند. دانشجویان دستگیر شده بصورت وحشیانه مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند و آقای نیما نحوی در اثر ضرب وشتم بشدت زخمی شده بود.
دانشجویان و جوانان در طی اعتراضات گسترده خود در خیابانها اقدام به دادن شعارهایی نمودند از جمله آنها مرگ بر دیکتاتور، نصرون من الله وفتحاون غریب مرگ بر ای دولت مردم فریب و شعارهای متعدد دیگری
تا ارسال این خبر درگیری در سطح شهر ادامه داشت و یگانهای ویژه بصورت گسترده در سطح شهر حضور دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه گارد ویژه به دانشجویان و جوانان ، مورد ضرب وشتم قرار دادند آنها و دستگیریهای گسترده را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای ممانعت از شکنجه و آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
24 خرداد 1388 برابر با 14 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: