۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

اسامی تعدادی از زخمی شدگان روز گذشته بلوار گشاورز

بنابه گزارشات رسیده در جریان اعتراضات روزگذشته مردم و جوانان در بلوار گشاورز تهران حداقل 8 نفر زخمی شدند که زخمهای بعضی از آنها شدید بوده است.
اعتراضات روز گذشته که در نقاط مرکزی تهران مانند میدان انقلاب ،پارک لاله و مسیرهای که به آن ختم می شد،بلوار گشارز،خیابان مطهری،و فاطمی روی داد. تعداد زیادی از جوانان معترض در بلوار گشاورز قصد داشتند به اجتماع کنندگان در پارک لاله بپیوندند که مورد یورش وحشیانه و مغول وارد یگان ویژه، سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شصیها قرار گرفتند. فقط در بلوار گشاوز از ساعت 19:00 تا ساعت 20:40 بیش از 8 نفر از جوانان آزادیخواه و قهرمان زخمی شدند. وضعیت تعدادی از زخمی شدگان بسیار وخیم گزارش شده است.در میان زخمی شدگان 3 دختر و 5 پسر دیده می شوند. شیوه هایی که گارد ویژه و سایر نیروهای سرکوبگر علیه جوانان معترض بکار می برند .پرتاب باتوم به سمت پاهای افراد برای خارج کردن تعادل آنها و خودن زمین و سپس چند نفره به وی باتوم له ور می شوند.
اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
1- محسن مومنی 26 ساله در اثر ضربات باتوم به سر وی دچار شکستگی شد که منجر به خونیزی شدید و بیهوشی وی گردید او به یکی از بیمارستانها منتقل شد
2-کیهان سهرابی 27 ساله در اثر ضربات باتوم دچار شکستگی دست شده است
3- فرزانه د. از ناحیه زانو و دست دچار صداماتی شده است
4- علی فرحبخش 20 ساله دچار شکستگی بینی شده
از آمار زخمی ها در سایر نقاط مانند پارک لاله و میدان انقلاب و غیره هنوز اطلاعی در دست نیست .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه و ضرب وجرح جوانان به قصد کشت را محکوم می کند . و از مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گفتن تصمیمات لازم اجرا است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
6 تیر 1388 برابر با 27 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: