۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

از وضعیت و شرایط تعدادی از دانشجویان دستگیر شده خبری در دست نیست


بنابه گزارشات رسیده از تهران ، در راستای دستگیریهای گسترده دانشجویان و جوانان در روزهای اخیر آقای آدرین جلالی از دانشجویان دانشگاه تهران دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

دستگیریهای گسترده و لاینقطع در سراسر ایران که دانشجویان ،جوانان معترض و سایر اقشار جامعه را در بر گرفته است همچنان ادامه دارد . روز یکشنبه 24 خرداد ماه مامورین وزارت اطلاعات با یورش به منزل آقای آدرین جلالی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه تهران و او را دستگیر کردند و به نقطۀ نامعلومی منتقل کردند.

مامورین وزارت اطلاعات منزل او را مورد بازرسی قرار دادند و سایل شخصی او را مانند: کامپیوتر، دست نوشته ها ، سی.دی ،آلبومهای عکس و سایر وسائل را با خود بردند.

از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت و شرایط این دانشجوی زندانی خبری در دست نیست.

لازم به یاد آوری است دانشگاه تهران از اولین دانشگاههایی بود که مورد حمله کینه توزانه مامورین ولی فقیه علی خامنه ای قرار گرفت و به خاک و خون کشیده شده.سپاه پاسداران که تحت امر ولی فقیه علی خامنه ای عمل می کند با لباسهای شخصی تحت عنوان انصار حزب الله و باحمایت و پوشش یگان ویژه مغول وار و وحشیانه اوامر ولی فقیه علیه دانشجویان بی دفاع که در خوابگاه خود بسر می بردند به اجرا در آوردن . در این یورش پنج دانشجوی به خاک و خون غلتیدن و جان خود را فدای راه آزادی مردم کردند و بار دیگر با جسم وجان خود از سنگر آزادی دفاع کردند. همچنین تعداد زیادی از دانشجویان توسط تفنگهای ساچمه ای قمه،چاقو زخمی شدند و به زخمی کردن آنها اکتفا نکردند و با وقاحت تمام قصد دستگیری زخمی شدگان در حال مرگ را دارند و همچنین تعداد نامشخصی دستگیر که از وضعیت بعضی از آنها هنوز خبری در دست نیست.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ضمن اعلام انزجار نسبت به کشتار، زخمی کردن و دستکیری گسترده دانشجویان و جوانان آنرا را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و مراجع بین المللی برای متوقف کردن سرکوب خونین و گسترده مردم ایران اقدام نمایند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
29 خرداد 1388 برابر با 19 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: