۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

تجمع گسترده دانشجویان و جوانان در بیرون و درون دانشگاه صنعتی شریف تهران


بنابه گزارشات رسیده از تهران ، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در دانشگاه تجمع کردند وقصد خارج شدن از دانشگاه و حرکت در خیابانها را دارند.
از صبح امروز دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در دانشگاه تجمع کردند و قصد خارج شدن از دانشگاه و حرکت در خیابانها را دارند ولی حراست دانشگاه از خروج اعتراض آمیز دانشجویان به سمت خیابان ممانعت می کند و درب دانشگاه را بسته اند. دانشجویان که تعداد آنها بسیار زیاد می باشد اقدام به دادن شعارهایی مانند : مرگ بر دیکتاتور و نصرا من الله و فتحوا غریب مرگ برا این دولت مردم فریب و شعارهای دیگر.
از طرفی دیگر مردم و جوانان با شنیدن شعارهای دانشجویان به سمت درب دانشگاه صنعتی شریف حرکت کردند و در حال حاضر در آنجا تجمع کرده اند تخمین زده می شود که تعداد مردم و جوانان در مقابل درب دانشگاه به چند هزار نفر می رسد. جوانان ضمن همراهی با دانشجویان شعارهای مرگ بر دیکتاتور را بصورت هماهنگ تکرار می کنند. جو این محیط بسیار متشنج گزارش شده است.
نیروهای وزارت اطلاعات و گارد ویژه در آنجا و خیابانهای اطراف مستقر شدند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود و خود را آماده یورش به جوانان می کنند.جوانان معترض بدون ترس و واهمه علیرغم اینکه در محاصرۀ آنها هستند رو در روی نیروهای سرکوبگر قرار دارند و شعار میدهند.
نیروهای گارد ویژه به صورت گسترده در مسیر آزادی – انقلاب ایستاده اند و حرکت را تقریبا غیر ممکن کرده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به سرکوب خونین جوانان و دانشجویان هشدار میدهد و آنرا محکوم می کند و از مراجع بین المللی خواستار محکوم کردند سرکوبهای وحشیانه مردم ایران است
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
24 خرداد 1388 برابر با 14 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: