۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

تجمع گسترده خانواده های دستگیر شدگان اعتراضات اخیر در مقابل دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده،صبح امروز خانواده های دستگیر شدگان اعتراضات اخیر در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند.
از صبح امروز شنبه 30 خرداد ماه خانواده های دستگیرشدگان اعتراضات جاری در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند . تعداد دستگیر شدگان نزدک به 400 نفر تخمین زده می شود. خانواده هایی که عزیزانشان دستگیر شده اند، از وضعیت وشرایط و محل نگهداری آنها بی خبر هستند و دادگاه انقلاب و سایر ارگانهای رژیم تا به حال به آنها جوابی مشخصی نمی دهند. در میان خانواده های دستگیر شده تعداد زیادی از خانواده های دانشجویان که اخیرا دستگیر شده اند حضور دارند .
افراد دادگاه انقلاب به خانواده هایی که پیگیر وضعیت عزیزان خود هستند می گویند بروید و یک ماه دیگر مراجع کنید.
خانواده های دستگیر شدگان که در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده اند نسبت به برخورد افراد حاضر در دادگاه انقلاب خشمگین هستند و فضای حاکم در انجا متشنج می باشد. خانواده به انها اعلام کرده اند تا وضعیت عزیزانشان مشخص نشود آنجا را ترک نخواهند کرد.
افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی خانواده را مورد تهدید قرار میدهند و برای سر دواندن آنها به خانواده ها می گویند که به ستاد پیگیری و یا از نیروی انتظامی وضعیت عزیزان خود را پیگیری کنند.مامورین وزارت اطلاعات برای ایجاد جو رعب و وحشت از تجمع خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب فیلم و عکس می گیرند . تا به حال درگیریهای بین خانواده ها و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی روی داده است. توهینها و تهدیدات افراد وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی باعث خشم خانواده ها شده است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ ضمن ابراز نگرانی از وضعیت دستگیر شدگان ،بی خبری خانواده از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند و از مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی دستگیر شدگان است.


فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 خرداد 1388 برابر با 20 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: