۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

شکل گیری اعتراضات مردم تهران در میدان بهارستان

بنابه گزارشات رسیده، مردم تهران از ساعاتی پیش بصورت دسته های چند نفره به طرف میدان بهارستان در حال حرکت هستند.
مردم تهران از ساعاتی پیش به سوی میدان بهارستان در حال حرکت هستند. آنها از مسیرهای مختلف خود را به میدان بهارستان می رسانند. تعداد زیادی از مردم به یاد زنده یاد ندا آقا سلطانی بازوبند مشکی زده اند و تعداد هم عکسهای او را با خود حمل می کنند وتعدادی دیگر علاوه بر داشتن عکس و بازوبند مشکی شمعهایی با خود حمل می کنند. مردم بصورت دسته های چندین نفره درخیابان امیر حضور،سپه سالار ، میدان بهارستان و خیابانی که به سمت پل جوبی ختم می شود تجمع کردند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.
تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر یگان ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها اطراف مجلس مستقر شدند و راه های منتهی به میدان بهارستان را مسدود کردند.آنها تعداد زیادی ماشین حمل نیرو که نیروهایشان در آن مستقر هستند و ماشینهای که برای دستگیری معروف به قفس و انبوهی موتور سوار مستقر کرده اند.
لباس شخصیها و بسیجها به سمت کسانی که عکسهای زنده یاد ندا آقا سطانی را حمل می کنند یورش می برند و از قرار دادن آن بر بالای دستهای جوانان اعتراض کننده جلوگیری می کنند.
نیروهای سرکوبگر از حوالی ظهر امروز متروی میدان بهارستان را بسته اند.و مردم تنها از وسایل عمومی که مسافت طولانی را باید پیاده طی کنند تردد می کنند..
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعتراضات را از حقوق اولیه مردم ایران می داند و می بایست بتوانند آزادنه اعتراضات خود را انجام دهند و به آمرین و عاملین سرکوب هشدار میدهد که اعمال آنها به عنوان جنایت علیه بشریت محسوب می شود و قابل پیگرد بین المللی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
3 تیر 1388 برابر با 24 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193


هیچ نظری موجود نیست: