۱۳۸۸ خرداد ۱۳, چهارشنبه

زندانی سیاسی منصور رادپور پس از 192 روز در سلول انفرادی به بند 4 منتقل شد

بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی منصور رادپور پس از تحمل 192 روز سلولهای انفرادی و همچنین شکنجه های جسمی و روحی به بند 4 زندان گوهردشت کرج بازگردانده شد.
زندانی سیاسی منصور رادپور از اوایل دی ماه 1387 به سلولهای انفرادی بند 8 که معروف به بند سپاه و در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شد و 192 روز را در آنجا گذراند.آقای رادپور در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بسر می برد تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت و به خانواده او به ندرت اجازه ملاقت و یا آنها را از وضعیتش مطلع می کردند. این در حالی بود که او درحال گذراندن محکومیت سنگین و غیر انسانی که در حق وی روا داشته بودند بود. چنین شرایطی تا به حال بندرت برای یک زندانی سیاسی ایجاد شده بود که به مدت چندین ماه در سلول انفرادی و خانواده او در بی اطلاع کامل قرار داشته باشند.
زندانی سیاسی منصور رادپور پس از سپری کردن 192 روز در سلولهای انفرادی ،روز دوشنبه 11 خردادماه به بند 4 زندان گوهردشت برگردانده شد. شریط جسمی او بدلیل شکنجه های جسمی و روحی و محروم بودن او از درمان و سایر شرایط طاقت فرسا حاکم بر این بند حاد می باشد.
افرادی که در انتقال او به سلولهای انفرادی و شکنجه اش نقش داشتند عبارتند از :علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج،علی محمدی معاون زندان و از تشکیل دهندگان باندهای مافیایی در زندان،کرمانی زئیس حفاظت و اطلاعات زندان ،محمود مغنیان رئیس بند 4 و از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی و خادم رئیس قبلی حفاظت زندان و رئیس فعلی بند 1 زندان گوهردشت که محل شکنجه زندانیان سیاسی است می باشند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قرار دادن زندانیان سیاسی که در حال گذراندن دوران محکومیت سنگین غیر انسانی خود هستند در سلولهای انفرادی برای چندین ماه و شکنجۀ جسمی و روحی آنها را محکوم می کند و از تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به شکنجۀ زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
13 خرداد ماه برابر با 03 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: