۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

شدت بخشیدن فشارها و اذیت وآزارها و محدویدتها علیه زندانیان سیاسی بند 350

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ، شدت یافتن محدودیتها و اقدامات سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی بند 350 که از دستگیر شدگان مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 هستند و 21 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برند.
فشارها و اذیت وآزارها و محدودیتها که از چند ماه گذشته علیه زندانیان سیاسی بند 350 آغاز شده است با شیوهای مختلف بر شدت آن افزوده شده است.در روزهای اخیر مدت تماس زندانیان سیاسی با خانواده هایشان به حداقل رسانده شده است. زندانیان سیاسی بند 350 چندین ماه است که از داشتن ملاقات های حضوری با خانواده هایشان محروم می باشند.آنها همچنین ماهها است که از ناراحتیهای مختلف که از جملۀ آن ناراحتی چشم و دندان درد رنج می برندو شرایط زندگی را بر بعضی از آنها دشوار کرده است. به آنها گفته می شود بدلیل نبود داندانپزشک قادر به درمان شما نیستیم و این وضعیت چند ماه است که ادامه دارد.
از طرفی دیگر در بندی که ظرفیت آن 50 نفر می باشد در حال حاضر آمار این بند به بیش از 170 نفر رسیده است و دائم بر تعداد آن افزوده می شوند.زندانیان این بند از یک دستشوئی برخوردار هستند و سایر دستشوئی ها به دلیل خرابی از دور خارج شده اند. بزرگ نیا رئیس بند برای ایزوله کردن زندانیان سیاسی، سایر زندانیان حق تماس با زندانیان سیاسی را ندارند و در صورت برقراری تماس با زندانیان سیاسی آنها را تهدید و مورد اذیت و آزار قرار میدهند.
اقدامات سرکوبگرانه فوق به دستور بازجویان وزارت اطلاعات و توسط صداقت رئیس زندان اوین و بزرگ نیا رئیس بند 350 در این بند به اجرا در می آید.مجری محدودیتها ،فشارها و اذیت وآزارها علیه زندانیان سیاسی در بند 350 بزرگ نیا می باشد. این فرد تا به حال باعث تبعید چند زندانی سیاسی از بند 350 به زندانهای دیگر و بندهای دیگر شده است . در آخرین اقدامی که توسط این فرد صورت گرفت تبعید آقای محمدعلی منصوری از بند 350 به زندان گوهردشت کرج می باشد .همچنین به توصیه بزرگ نیا خبرنگار زندانی محمد حسن فلاحیه زاده به بند 209 زندان اوین منتقل شد و همچنان در آنجا بسر می برد.به پاس فشارها ،اذیت وآزارها علیه زندانیان سیاسی اخیرا او را به عنوان مدیر نمونه زندان اوین انتخاب کرده اند
زندانی سیاسی علی صارمی از دستگیر شدگان نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 67 بیش از 21 ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برد از ناراحتیهای متعدد جسمی رنج می بردو نیاز مبرم به عمل جراحی دارد و همچنین بینائی چشمانش تا حد زیادی کاهش یافته است بطور اینکه انجام کارهای معمول روزانه را برای او سخت کرده است.ا و نیاز فوری به عینک طبی دارد.اما تا به حال از انجام هرگونه اقدامی برای معالجه این زندانی سیاسی خوداری کرده اند .و بیماریش را بعنوان یک عامل فشار علیه وی بکار می برند.
زندانی سیاسی میثاق یزدان نژاد 22 ساله دنشجوئی که بدلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 در 18 شهریور 1386 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان دستگیر و به بند 209 متقل گردید.او در حدود 90 روز در سلولهای انفرادی بند 209 توسط بازجویان وزارت اطلاعات که با نامهای مستعار رحمتی و سید مورد شکنجۀ جسمی و روحی قرار گرفت.
غلیرغم گذشت 21 ماه از دستگیری آنها ولی همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند. آنها تا به حال هر کدام 3 بار به دادگاه انقلاب برده شده اند ولی از آزادی آنها خوداری می کنند.
در حال حاضر 3 زندانی سیاسی به نام های علی صارمی ،سید ظهور نبوی مقاله نویس سرزمین آریائی و میثاق یزدان نژاد در این بند باقی مانده اند و بقیه را به سایر زندانهای و بندها تبعید کرده اند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ادامه بازداشت و افزایش فشارها و محدویتها علیه شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت قتل عام زندانیان سیاسی و 21 ماه در بلاتکلیفی قرار دادن آنها را محکوم می کند ، از کیمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای بین المللی خواستار دخالت برای آزادی آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
20 خرداد 1388 برابر با 10 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: