۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

انتقال 300 نفر از دستگیر شدگان اصفهان به بند الف-ط زندان مرکزی اصفهان



بنابه گزارشات رسیده از بند الف –ط زندان اصفهان ، در حدود 300 نفر از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر مردم اصفهان به سلولهای انفرادی این بند منتقل شده اند.

اعتراضات گسترده روزهای اخیر که تا به حال منجر به جان باختن تعدادی از جوانان و مردم شهر اصفهان شده است و همچنین باعث مجروح شدند تعداد زیادی از جوانان معترض شده است.اکثر زخمی شدگان علیرغم داشتن زخمی های شدید از مراجعه به بیمارستانها بخاطر ترس از دستگیری خوداری می کنند و کسانی که در وضعیت وخیم هستند و به بیمارستان منتقل می شوند هویت آنها توسط مامورین وزارت اطلاعات و حراست بیمارستانها ثبت می شود و تحت مراقبتهای شددید مامورین وزارت اطلاعات قرار می گیرند مامورین وزارت اطلاعات در اکثر موارد در امور درمانی پرسنل بیمارستان دخالت می کنند و در مواردی مانع انجام کار آنها می شوند.

دستگیر شدگان اعتراضات اخیر به بازداشتگاههای آگاهی اصفهان، کلانتریها ،خانه های امن وزارت اطلاعات و سلولهای انفرادی بند الف-ط که در دست بازجویان وزارت اطلاعات اصفهان می باشد منتقل شده اند. دستگیر شدگان تحت شکنجه های شدید جسمی قرار دارند. در حال حاضر در بند الف- ط در حدود 300 نفر از دستگیر شدگان زندانی هستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده در ایران وشکنجۀ وحشیانه دستگیر شدگان را محکوم می کند و از مراجع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری خواستار مداخله برای پایان دادن سرکوب مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
28 خرداد 1388 برابر با 18 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: