۱۳۸۸ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

زندانی سیاسی سابق پس از نزدیک به 8 ماه در سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شد


بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج، آقای علی معزی 56 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 60 پس از نزدیک به 8 ماه در سلولهای انفرادی بند 8 معروف به بند سپاه که تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار داشت و بارها در اثر این شکنجه به بهداری زندان منتقل شد. در روزهای اخیر به بند 4 زندان گوهردشت منتقل شد.
زندانی سیاسی علی معزی 20 آبان 1387 ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل شخصی وی ربوده شد و پس از چندین هفته پیگیری و بی اطلاعی خانواده اش مشخص گردید که در سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت کرج بسر می برد. این بند در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و شرایطی مانند بند 209 زندان اوین را دارا است.آقای معزی در طی مدت بازداشتش از حداقل تماس با خانواده اش برخوردار بود.

آقای معزی 6 بهمن 1387 به صورت شتاب زده به دادگاه انقلاب کرج منتقل گردید و توسط فردی بنام عاصف حسینی رئیس یکی از شعب دادگاه انقلاب کرج مورد محاکمه قرار گرفت او به اتهام اینکه با همسر و فرزندش در قرارگاه اشرف دیدارکرده است به 5 سال زندان محکوم کرد که 3 سال آن تعلیقی می باشد.
افرادی که در دستگیری و شکنجۀ جسمی و روحی زندانی سیاسی علی معزی نقش داشتند رضا عارفی با نام مستعار حاج حسن و فرد دیگری با نام مستعار حاج کامیار بودند آنها از بازجویان شناخته شده وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت می باشند.
آقای علی معزی در دهۀ 60 چندین سال در زندان بسر برد و تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفت که در اثر این شکنجه ها دچار ناراحتی جسمی شدیدی شدند و علیرغم اینکه سالها از دوران زندانش می گذرد هنوز از نارحتی کلیه و روده رنج می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قرار دادن زندانیان سیاسی برای چندین ماه در سلولهای انفرادی و به کروگان گرفتن آنها به دلیل بودن فرزندانشان در قرارگاه اشرف را محکوم می کند. و از سازمان های حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شیوه های ضد بشری علیه خانواده ها در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
19 خرداد 1388 برابر با 9 ژون 2009
وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: