۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

یورش گسترده و وحشیانه گارد ویژه و لباس شخصیها به درون کوی دانشگاه

بنابه گزارشات رسیده از کوی دانشگاه تهران،لباس شخصیها و گارد ویژه یورش گسترده خود را به داخل خوابگاه دانشجویان در کوی دانشگاه تهران از چند نقطه آغاز کردند درگیریهابسیار شدید می باشد و آمار زخمیها بالا است.
حوالی ساعت 02:15 بامداد انبوهی از نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه از چند نقطه تهاجم خود را بسوی خوابگاه دانشجویان دختر و پسر کوی دانشگاه تهران آغاز کردند. درگیریها بسیار شدید می باشد و تا به حال ده ها دانشجو در اثر یورش وحشیانه به خوابگاههای آنها زخمی شده اند . بنابه گفتۀ دانشجویان در این خوابگاه نیروهای وزارت اطلاعات از گلولۀ ساچمه ای استفاده کرده اند که تعدادی از دانشجویان از ناحیه سر و شکم مور اثابت قرار گرفته اند.نیروهای گارد ویژه بصورت گسترده بسوی دانشجویان گاز اشک آور پرتاب می کنند. آنها علاوه بر نیروهای پیاده موتورسوران خود را وارد این تهاجم گسترده کرده اند.
دانشجویان در مقابل حملات نیروهای سرکوبگر مقاومت می کنند و درگیریها بصورت گسترده و بی سابقه ای ادامه دارد.
تعداد زیادی از دانشجویان کوی دستگیر و به نقاط نامعلومی برده شدند. نیروهای اطلاعاتی و گارد قصد دستگیری زخمی شدگان را دارند.حملات امشب گارد تا به حال بی سابقه بوده.
دانشجویان از غروب امروز برای جلوگیری از حملات گارد ویژه به خوابگاههای خود دراطراف کوی اقدام به سنگربندی کرده بودند. دانشجویان شعار میدهند و از مردم برای دفاع از آنها تقاضای کمک می کنند. شعارهایی که داده می شود عبارتند از :دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد/،سید علی پینوشه ایران شیلی نمی شه/ مرگ بر این دولت مردم فریب/مرگ بر دیکتاتور /مردم با غیرت حمایت حمایت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش گسترده و وحشیانه نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه به خوابگاه دانشجویان و زخمی کردن آنها را محکوم می کند و از مراجعه بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به سرکوبها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
25 خرداد 1388 برابر با 15 ژون 2009





http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: