۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

دستگیریها گسترده مردم وفعالین همچنان ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده موج دستگیریهای گسترده مردم و فعالین عرصه های مختلف در تهران و شهرستانها بی وقفه ادامه دارد.
دستگیرهای گسترده مردم و فعالین عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی را هدف قرار داده است.دستگیریها در خیابانها توسط نیروهای سرکوبگر یگان ویژه،سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها که عوامل اطلاعاتی و اعضای سپاه پاسداران هستند صورت می گیرد.مامورین وزارت اطلاعات با یورش بردن به منازل در نیمه های شب ومحل کار در طی روز مردم را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.
در طی روزهای گذشته گزارشهای متعددی از دستگیرها به دست ما رسیده است که در اینجا به بخشی از آن خواهیم پرداخت.
نزدیک به 12 روز پیش خانم عاطفه نبوی از فعالین زنان در تهران همراه با تعداد از دوستانش دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند. از زمان دستگیری او و دوستانش تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط آنها و همچنین محل بازداشت آنها در دست نیست.
خانواده نبوی و سایر دستگیر شدگان از زمان دستگیری عزیزانشان به دادگاه انقلاب و سایر ارگانهای رژیم مراجعه کردند.آنها همچنین بطور مستمر به زندان اوین مراجعه می کنند ولی تا به حال هیج خبری از او به خانواده اش نداده اند.خانواده نبوی همانند هزاران خانواده دیگر نگران شدید وضعیت عزیزانشان هستند.
لازم به یاد آوری است پس از سخنرانی ولی فقیه رژیم علی خامنه ای ،ابعاد به گلوله بستن مردم که منجر به مرگ و زخمی شدن تعداد زیادی و همچنین باعث دستگیری تعداد بیشماری از مردم و فعالین شده است به خود گرفته است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، کشتار ،زخمی کردن و دستگیریهای گسترده مردم بی دفاع را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار پایان دادن به بی عملگی در مقابل کشتار مردم ایران و ارجاع پرونده جنایتهای رژیم به شورای امنیت سازمان ملل است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
03 تیر 1388 برابر با 24 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: