۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

اعتراضات مردم و جوانان در اطراف پارک لاله

بنابه گزارشات رسیده از تهران ، اعتراضات پراکنده ای در نقاط مرکزی شهر تهران از ساعاتی پیش آغاز شده است.
از ساعت 17:00 بعد از ظهر جمعیتی در حدود 3000 نفر در میدان انقلاب به صورت دسته های مختلف به هم پیوستند که با یورش گارد ویژه مواجه شدند و با باتوم جوانان دختر و پسر را مورد ظرب وشتم قرار دادند . جمعیت معترض، با یورش گارد ویژه اقدام به دادن شعار مرگ بر دیکتاتور نمودند . در این یورش 3 تن از جوانان دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.
جوانان معترض مجداد ساعت حوالی 19:00 در بلوار گشاورز –توحید تجمع کردند . جمعیت آنها در حدود 1500 نفر تخمین زده می شد. آنها قصد داشتند که وارد پارک لاله شون، که با یورش وحشیانه گارد ویژه مواجه شدند و جوانان را آماج باتومهای خود قرار دادند در این یورش بنابه گفتۀ شاهدان عینی بین 3 الی 6 نفر زخمی شدند.جوانان در یک نقطه تجمع می کنند و به حرکت اعتراضی خود ادامه می دهند و در صورتی که با یورش گارد مواجه می شوند پس از درگیری متفرق می شوند و در نقطه ای دیگر حرکت اعتراضی خود را شروع می کنند.
نیروهای گارد ویژه ، سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصی ها تمامی خیابانها و کوچه های منتهی به پارک لاله در میدان انقلاب،بلوار گشاورز،خیابان مطهری،و فاطمی را به محاصرۀ خود در آورده اند. آنها با ماشینهای و موتور های خود در حالی که باتوم بدست هستند هر از چند گاهی به مردم یورش می برند و آنها را آماج باتومهای خود قرار میدهند و با این شیوه قصد پراکنده کردن مردم را دارند. تا این لحظه اعتراضات جوانان ادامه دارد.
فعالین حقوق بشر ومکراسی در ایران، اعتراضات مردم برای بدست آوردن حقوق خود از حقوق اولیه و مسلم آنها است و سرکوبگران مردم به مثابۀ جنایتکاران علیه بشریت قابل پیگیرد می باشند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
6 تیر 1388 برابر با 27 ژون 2009


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: