۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی کرد برای گرفتن تعهدات توهین آمیز و تحقیر آمیز


بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج ،فشارها و اذیت وآزارها علیه زندانیان کرد در این بند شدت یافته است و در اقدام غیر انسانی یکی از آنها را به سالن 16 این بند جهت وارد کردن فشار علیه او منتقل کرده اند.
از اواخر اردیبهشت ماه یکی از زندانیان سیاسی کرد که در سالن 18 بند 6 همراه با سایر همبندیانش در زندان بسر می برد او را جدا کردن و به سالن 16 این بند منتقل کردند. رئیس بند در یک اقدام غیر معمول و تحقیر آمیز ازیکی از زندانیان سیاسی کرد خواستار تعهد دادن به موارد مانند اعتیاد و اخلاقی شد در صورتیکه او حتی سیگار نمی کشد و در بین زندانیان سیاسی و زندانیان عادی فردی خوشنام و مورد احترام می باشد. این زندانی سیاسی نسبت به عمل توهین آمیز و تحقیر کننده او اعتراض نمود و به این دلیل او را به سالن 16 انتقال دادند.در حال حاضر سالن 16 بند 6 را برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و عادی بکار می برند . در این سالن که ظرفیت آن برای 60 نفر در نظر گرفته شده در حدود 270 زندانی جای داده اند . وزندانیان از حداقل امکانات بهداشتی و غذائی و درمانی محروم هستند .
زندانیان سیاسی کرد در این بند هر کدام چندین بار به نقاط مختلف تبعید شده اند. بعضی از آنها مدتی را در زندان سلماس زندانی بودند و بعد از آن آنها را به زندان ارومیه و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعید شده اند.این یکی شیوه های شکنجۀ روحی است که بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی بکار می برند. به محض اینکه زندانیان سیاسی به یک جائی عادت می کند و ادابته می شود او را به زندانی دیگر و یا بندی دیگر منتقل می کنند و فشارها را بر او مضاعف می کنند.
عباس سعیدی رئیس بند 6 زندان گوهردشت که سالن 16 این بند را به عنوان محلی برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و سایر زندانیان بکار می برد. این فرد در ضرب و شتم زندانیان و انتقال آنها به سلولهای انفرادی بند1 نقش دارد و تا به حال تعداد زیادی از زندانیان بی دفاع این بند را مورد ضرب وشتم قرار داده و سپس به سلولهای انفرادی بند 1 منتقل کرده است از جملۀ آنها شهرام پورمنصوری،فرهنگ پور منصوری صلاح الدین جعفری که می بایست 3 ماه را در سگ دونی بسر کند . زندانیان در سلول های انفرادی بند 1 در روز از یک جیره غذائی برخوردار هستند و 2 بار حق استفاده از سرویس را دارند و شکنجه جسمی بطور سیستماتیک علی زندانیان بکار برده می شود .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی برای گرفتن تعهدات توهین آمیز و تحقیر آمیز و همچنین انتقال آنها به سلولهای انفرادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل وسایر سازمانهای حقوق بشری برای پایان دادن به اذیت وآزار زندانیان سیاسی خواستار اقداما ت عملی است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
17 خرداد 1388 برابر با 07 ژون 2008
شرایط زندانی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد
1-عفو بین الملل
2- شورای حقوق بشر سازمان ملل
3- کمیسر عالی حقوق بشر
4- دیدبان حقوق بشر
5. سازمان جهانی علیه شکنجه

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: