۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

اسامی تعدادی از زخمی شدگان روزهای اخیر

بنابه گزارشات رسیده از تهران،یورشهای یگانه ویژه،سپاه پاسداران و لباس شخصیها به مردم بی دفاع در طی روز های اخیر باعث زخمی شدن تعداد زیادی از مردم شده است .
اعتراضات مردم تهران در روزهای اخیر در نقاط مختلف ابعاد تازه ای به خود گرفته و با تاریک شدن هوا بر تعداد اعتراض کنندگان افزوده می شود. اکثر تضاهراتهای خیابانی در میادین بزرگ شهر تهران برگزار می شود و مردم تهران برای ابراز نارضایتی خود نسبت دیکتاتوری حاکم شعارهای مختلفی سر می دهند.

مردم تهران و بخصوص جوانان دختر و پسر با سر دادن شعارهای مانند : مرگ بر دیکتاتور ،نصرا من الله و فتاحا غریب ،مرگ بر این دولت مردم فریب/ مرگ بر خامنه ای و شعارهای متعدد دیگر ابراز نارضایتی می کنند.
نیروهای سرکوبگر که از یگانه ویژه، سپاه پاسداران ولباس شخصی ها تشکیل شده اند با شلیک مسقیم گلوله به تظاهر کنندگان که اکثرا از ناحیه شکم به بالا مردم را مورد اصابت گلوله های خود قرار می دهند. همچنین با باتوم،چاقو، قمه،وشلیک گاز اشگ آور و گاز فلفل مردم بی دفاع را مورد یورش خود قرار می دهند.
این تهاجمات وحشیانه تا به حال باعث شده که تعداد زیادی جانباخته و زخمی بر جای گذارد. اسامی تعدادی از زخمی شدگان روزهای اخیر به قرار زیر می باشد.

1- اكبر جوزاني 34 ساله يكشنبه 31 خرداد در خيابان آذري دچار شكستگي سر با ضربات باتوم شده در بيمارستان لقمان حكيم به صورت سرپايي مداوا شده
2- سينا احدي 28 ساله شنبه 30 خرداد در خيابان جيحون به علت اصابت گلوله به پاي چپ به بيمارستان اقبال منتقل شده
3- محمد علي كوثري 25 ساله شنبه 30 خرداد در خيابان رودكي به علت اصابت گلوله به بازوي راست به بيمارستان اقبال منتقل شده
4- شيوا مقدم 26 ساله يكشنبه 31 خرداد در امير آباد با ضربات باتوم دچار شكستگي دست و كبودي صورت شده و به بيمارستان مهر منتقل شده
5- محمود كريمي 17 ساله دوشنبه 1 تير در ميدان خراسان با شكستگي سر به بيمارستان اندرزگو منتقل شده
6- سعيد افشار 20 ساله يكشنبه 31 خرداد به علت اصابت گلوله به بازوي راست در خيابان قزوين به بيمارستان شهداي يافت آباد منتقل شده.

باید تاکید کنیم که اکثر زخمی شدگان به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند و در منازل خود با شیوههای اولیه درمان می شوند و همچنین پزشکان و پرستاران شریف و ازاده بیمارستانها به زخمی شدگان توصیه می کنند که بعد از درمان اولیه به منازل خود بازگردند. چونکه خطر دستگیری و انتقال به نقاط نامعلوم وجود دارد.
مامورین وزارت اطلاعات و حراست بیمارستانها در بخشهای اورژانس بیمارستانها دولتی و حتی در بعضی از بیمارستانها خصوصی مسقر شده اند. آنها از زخمی شدگان عکس می گیرند و برای آنها پرونده تشکیل می دهند.و علیرغم اعتراضات پزشکان و پرستاران در موارد متعددی به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.
دستور یورش و به خاک و خون کشاندن مردم ایران توسط ولی فقیه رژیم علی خامنه ای صادر شده است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، یورش به مردم بی دفاع و به خاک و خون کشاندن آنها را محکوم می کند و از مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای متوقف کردن کشتار مردم ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
02 تیر 1388 برابر با 23 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193





هیچ نظری موجود نیست: