۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

هجوم نیروهای امنیتی به دانشجویان دانشگاه شیراز

در پی تجمعات دانشجویان دانشگاه شیراز که در اعتراض به شیوه برگزاری انتخابات 22 خرداد در روز های شنبه و یکشنبه ، 23 و 24 خرداد برگزار شد ، شب گذشته نیروهای امنیتی و سازمان یافته با یورش به داخل دانشگاه، دانشجویان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. وضعیت چند تن از این دانشجویان وخیم گزارش شده است.
همچنین ظهر امروز چند ون نیروی انتظامی ضمن محاصره کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیراز و پرتاب گاز اشک آور، به سمت دانشجویان هجوم آوردند و ضمن ضرب و شتم دانشجویان در حدود 100 تن از آنان را بازداشت کردند. در حین این اقدام مسئولین کتابخانه خوارزمی از جمله دکتر خیاطیان که قصد داشتند مانع از ورود نیروهای انتظامی به دانشگاه شوند نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
در پی این اقدام محمد هادی صادقی رئیس دانشگاه شیراز از سمت خود استعفا داد و صبح فردا، ساعت 10 صبح اساتید و مسئولین دانشگاه شیراز در محل مدیریت دانشگاه در اعتراض به این یورش تجمع برگزار خواهند کرد. شنیده ها حاکی از آن است که دانشجویان نیز به این جمع خواهند پیوست.
فضای شهر شیراز نیز به شدت ملتهب است. شب گذشته در خیابان ملاصدرای شیراز تجمعی برگزار شد که با هجوم نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. عصر امروز نیز در خیابان ملاصدارا تا دانشگاه شیراز نیروهای امنیتی به فاصله یک متر قرار داشتند و با هجوم به دانشگاه، مردم و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
فعالین دانشجوئی دانشگاه شیراز
25 خرداد 1388

انتشار :فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: