۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

اعتراضات مردم تهران در نقاط مختلف شهر ادامه دارد

بنابه گزارشات رسیده از تهران، اعتراضات گسترده مردم و بخصوص جوانان در نقاط مختلف تهران آغاز شده است.
از بعد از ظهر امروز مردم تهران در نقاط مختلف ،دست به تجمعات اعتراضی زدند. از ساعت 18:00 اعتراضات گسترده ای در میدان فردوسی و میدان ونک و میدان رضائیها (7 تیر ) آغاز شده است . و هر لحظه بر تعداد معترضین افزوده می شود.جمعیتی که در میدان فردوسی و میدان رضائیها(7 تیر ) تجمع نمودند چندین هزار نفر تخمین زده می شود.
مردم شرکت کننده در اعتراضات و بخصوص جوانان با سر دادن شعارهایی ماندد: مرگ بر دیکتاتور وشعارهای دیگر به اعتراضات خود ادامه میدهند. جوانان وقتی که گارد ویژه و سایر نیورهای سرکوبگر به جمعیت حمله می کنند با سر دادن شعارهایی مانند: نترسید،نترسید / ما همه با هم هستیم همدیگر را تشویق به ایستادگی و مقابله با سرکوبگران ضد بشری می کنند.
نیروهای گارد ویژه ،لباس شخصی ها ،سپاه پاسداران و بسیج بصورت گسترده ای در خیابانها آرایش گرفته اند. ودر خیابانها ستونی از ماشینهای گارد ویژه، ماشینهای آب پاش و موتور سواران حضور دارند. انها از بدو حرکت اعتراضی مردم تهران اقدام به پرتاب گاز اشک آور و با باتوم به سوی جمعیت یورش می برند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می دهند.
در اثر این یورشها تعداد زیادی از جوانان زخمی شده اند و تعدادی دیگر دستگیر شده اند.
تا لحظۀ ارسال این گزارش درگیریها بشدت ادامه دارد و جوانان با سنگ به مقابله با نیروهای سرکوبگر می پردازند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر که در پی چراغ سبز خامنه ای و با دستور او صورت می گیرد را محکوم می کند. و از جامعۀ جهانی خواستار حمایت از مردم بی دفاع ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
اول تیر 1388 برابر با 22 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




هیچ نظری موجود نیست: