۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

اسامی بخشی از دستگیر شدگان اخیر

بنابه گزارشات رسیده یورشهای وحشیانه و غیر انسانی نیروهای سرکوبگر علاوه بر اینکه باعث جان باختن و زخمی شدن تعداد بیشماری شده است، موجب دستگیری گسترده و لاینقطع در سراسر ایران است.
نیروهای یگان ویژه، سپاه پاسداران،بسیج و لباس شخصی در روزهای اخیر تعداد بیشماری را در تهران و شهرستانها دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل کردند. آنها علاوه بر دستگیری گسترده شرکت کنندگان در تظاهراتهای خیابانی ، شبانه به منازل مردم یورش می برند و آنهای که ندای الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند را دستگیر می کنند و به نقاط نامعلومی منتقل می کنند.
نیروهای وزارت اطلاعات در پوشش یگان ویژه به منازل مردم یورش می برند و فعالین دانشجوئی ،اعضای خانواده های زندانیان سیاسی ،خبرنگاران، فعالین حقوق بشری و اجتماعی را دستگیر می کنند و به نقطۀ نامعلومی منتقل می کنند.
اسامی بخشی از دستگیریهای گسترده و ادامه دار که گفته می شود در سراسر ایران به هزاران نفر می رسد به قرار زیر می باشد:.
1- بيتا صميمي زاد از دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب 21 ساله شنبه 30 خرداد بازداشت و به بند 209 زندان اوين منتقل شده و در سلول هاي انفرادي است
2- سعيدرضا صمدي 26 ساله چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان دستگير محل نگهداري وي نامشخص
3- امير رضايي فر 22 ساله چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان دستگير محل نگهداري وي نامشخص
4- بهادر عليزاده 28 ساله دوشنبه 1 تير در ميدان هفت تير دستگير و به اوين منتقل شده
5- بهرام زندي 23 ساله شنبه 30 خرداد در خيابان آذربايجان دستگير و به اوين منتقل شده
6- نيما حسيني 27 ساله شنبه 30 خرداد در خيابان جيحون دستگير و به اوين منتقل شده
7- علي طباطبايي 21 ساله دوشنبه در بلوار كشاورز دستگير محل نگهداري وي نامشخص
8- محمد علي صادقي 25 ساله دوشنبه 1 تير حوالي ولي عصر دستگير و به اوين منتقل شده
9- مرتضي سپه 25 ساله چهارشنبه 3 تير در ميدان بهارستان دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
10- مجيد سعيدي 20 ساله پنجشنبه 4 تير در ولي عصر دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
11- علي شكوري 22 ساله چهارشنبه 3 تير حوالي تجريش دستگير مكان نگهداري وي نامشخص
12- آرمان عبداللهي دوشنبه 25 خرداد در انقلاب دستگير و به اوين منتقل شده
13- سينا برازجاني سه شنبه 26 خرداد در خيابان آزادي دستگير و به اوين منتقل شده
14-سعید نبوی یورش به منزل شخصی دستگیر شد و به نقطه نامعلومی منتقل شد

دستگیر شدکان تظاهراتهای خیابانی علاوه بر زندانهای مختلف به خانه های امن وزارت اطلاعات به مراکز بسیج ،پادگانهای نیروی انتظامی و سپاه پاسداران منتقل می شوند. تعداد زیادی را که اخیرادر خیابان بدون دلیل دستگیر شده اند و بعد 48 ساعت آزاد شده اند می گویند که آنها در خانه های امن در بازداشت بسر برده اند و تحت شکنجه های جسمی قرار داشتند.
تعداد زیادی از جوانان که در تظاهراتهای خیابانی دستگیر شده اند به زندان گهریزک که اردوگاه مرگ نامیده می شود انتقال داده اند. جوانانی که در این اردوگاه برده می شوند در معرض خطر جدی مرگ قرار دادرند . این اردوگاه که محل شکنجۀ وحشیانه و غیر انسانی جسمی و روحی و تحقیر های ضدبشری قرار دارند. شکنجه ها در انجا مرگ بار است و گزارشات زندانیانی که مدتی در این اردوگاه بسر بردندو به زندانهای دیگر منتقل شده اند شوک اور است. زندانیان فوق می گویند آخر هر هفته رادان شخصا با تعداد زیادی از پاسداران به گهریزک می آیند و زندانیان بی دفاع را تحت شکنجه قرار می دهند.
لذا از تمامی هموطنان در خارج و داخل برای نجات جان زندانیان و بخصوص آنهایی که به اردوگاه مرگ گهریزک فرستاده می شوند استمداد می طلبیم.
از طرفی دیگر اظهارات مقامات رژیم در روزهای اخیر حاکی از زمینه سازی برای اعدام جوانان دستگیر شده است و همچنین قرار دادن سعید مرتضوی که متهم به قتل زهرا کاظمی برای تحقیق از دستگیر شدگان نگرانیها را افزایش داده است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده و لاینقطع مردم در جریان اعتراضات خیابانی و یورش به منازل و دستگیری فعالین و انتقال آنها به نقاط نامعلوم را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل خواستار ارسال فوری یک هیئت تحقیق برای بررسی وضعیت دستگیر شدگان اخیر است .
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
06 تیر 1388 برابر با 27 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




هیچ نظری موجود نیست: