۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

خوابگاه دانشجویان نوشیروانی بابل در محاصرۀ انصار جزب الله قرار دارد


بنابه گزارشات رسیده از بابل ، خوابگاه دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در محاصرۀ انصار حزب الله قرار گرفته است. جان دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در معرض خطر جدی است.
حوالی ساعت 16:30 دانشجویان صنعتی نوشیروانی بابل در محوطۀ دانشگاه تجمع اعتراضی خود را آغاز کردند. دانشجویان معترض اقدام به دادن شعارهایی مانند ؛مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه دکتر/ نصرا من الله و فتحوا غریب مرگ بر این دولت مردم فریب / می کشم می کشم آنکه برادرم کشت/ نترسید،نترسید ما همه با هم هستیم .
هنوز مدت کوتاهی از اعتراضات دانشجویان در محوطه دانشگاه نگذشته بود. که انبوهی از لباس شخصیها تحت عنوان انصار حزب الله که تخمین زده می شود در حدود 1000 نفر می باشد دانشجویان را محاصره کردند. آنها مسلح به سلاحهای گرم و سرد هستند.سلاحهای سردی که در دست دارند عبارت است از قمه،چاقو ،چماق می باشد. در یورش اول آنها که قصد داشتند به دانشگاه وارد شوند با مقاومت دانشجویان سد شد. نیروی گارد ویژه از آنها حمایت می کند
دانشجویان برای سد یورشهای آنها و دفاع از خود به سوی خوابگاهای خود رفتند و در تدارک وسائل دفاعی خود هستند.انصار خزب الله که از افراد سپاه پاسداران و بسیج می باشند و در حملات خونین شبهای گذشته علیه دانشجویان کوی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان بکار برده شدند.آنها علاوه بر ضرب وشتم و یورش مسلحانه که گفته می شود تا به حال منجر به مرگ چند دانشجو در دانشگاه تهران شده است و تعداد زیادی از آنها را زخمی کرده اند و بصورت گسترده اقدام به دستگیری دانشجویان کرده ند.
حضور نیروی گارد ویزه و انبوهی از نیروهای انصار حزب الله در اطراف خوابگاه و به محاصره کامل در آوردن خوایگاه دانشجویان حاکی از آماده سازی برای حملات خونینی علیه دانشجویان این دانشگاه دارد. جان دانشجویان شجاع و دلیر نوشیروانی بابل در معرض خطر جدی است.
فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، نسبت به محاصردر آوردن خوابگاه دانشجویان نوشیروانی بابل برای انجام حملات خونین علیه آنها پیشا پیش هشدار میدهد و آنرا قویا محکوم می کند و از هموطنان درایران و خارج خواستار حمایت از آنها و مانع تکرار فاجعۀ خونین دانشگاه تهران و اصفهان شوند و از سازمانهای حقوق بشری بین المللی خواستار دخالت فوری برای پیشگیری از یک فاجعۀ خونین در این دانشگاه است
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
25 خرداد 1388 برابر با 15 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: