۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

صدور حکم سنگین و غیر انسانی 10 سال زندان و تبعید به زندان قزل حصار علیه یک دانشجو



بنابه گزارشات رسیده خانم معصومه(ایران) منصوری دانشجوی علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیربه حکم سنگین و غیر انسانی 10 سال زندان و تبعید به زندان قزل حصار محکوم شد .
خانم معصومه منصوری 24 ساله ،دانشجوی علوم کامپیوتر ورودی سال 1383 دانشگاه امیر کبیر ، روز سه شنبه 19 خرداد ماه به حکم سنگین و غیر انسانی 10 سال زندان و تبعید به زندان قزل حصار محکوم شد. این حکم توسط صلواتی رئیس شعبۀ 15 دادگاه انقلاب علیه این دانشجو صادر شده است.
صلواتی کفیل خانم منصوری آقای حمید ممی زاده وحید 60 ساله را احضار نمود و او را تهدید کرد که در صورت تحویل ندادن خانم منصوری او را بازداشت خواهند کرد.
خانم منصوری 3 آبان 1386 هنگامی که پیگیر وضعیت حقوقی پدرش در دادگاه انقلاب بود. پس از چند بار تهدید به دستگیری به دستور بازجویان وزارت اطلاعات و راسخ بازپرس یکی از شعب دادگاه انقلاب، با فریب و عنوان کردن اینکه وسائل شخصی که هنگام دستگیری پدر وی ضبط شده است را میتواند تحویل بگیرد دستگیر شد و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان منتقل شد. او چندین هفته تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.
بازجوئی که او را در طی بازجوئیهای طولانی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار میداد فردی با نام مستعار علوی است این فرد در حال حاضر از سر بازجویان وزارت اطلاعات می باشد . او بارها خانم منصوری را تهدید به قتل نمود.
خانم منصوری در دو نوبت مورد محاکمه گرفت .اولین محاکمه او در تاریخ 5 بهمن 1386 بود که صلواتی بصورت وحشیانه ای اجازه دفاع از خود و همچنین به وکیل وی اجازه دفاع از موکلش را نمی داد. او همچنین در تاریخ 14 بهمن ماه 1387 مجددا بر مبنای محاربه مورد محاکمه قرار گرفت.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی محمد علی منصوری پدر خانم منصوری بدلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 1367 دستگیر و توسط صلواتی به 17 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شد .آقای منصوری علیرغم اینکه نسبت به این حکم سنگین و غیر انسانی اعتراض کرده بود هفته گذشته به صورت ناگهانی از بند 350 زندان اوین به بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدور احکام سنگین و غیر انسانی 10 سال زندان و تبعید به زندان قزل حصار علیه این دانشجو را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال سرکوبگرانۀ این رژیم در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
20 خرداد 1388 برابر با 10 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: