۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

اعتراضات گسترده مردم تهران در میدان بهارستان

بنابه گزارشات رسیده از تهران، مردم تهران از بعد از ظهر امروز در میدان بهارستان حرکتهای اعتراضی خود را آغاز کردند.
از بعد از ظهر امروز مردم تهران به سوی میدان بهارستان حرکت کردند و در حال حاضر جمعیت گسترده ای در انجا حضور دارد. همچنین در خیابانهایی که به میدان بهارستان منتهی می شود مانند خیابانهای 15 خرداد،توپخانه،سرچشمه،امین حضور مملو از جمعیت است که در حال حرکت بسوی میدان بهارستان هستند.
مردم و جوانان در میدان بهارستان و خیانهای منتهی به آن شعارهای مختلفی سر می دهند از جمله شعارهایی که در آنجا سر داده می شود به قرار زیر می باشد: مرگ بر دیکتاتور/ مرگ بر این دولت مردم فریب
مردم که با استفاده از مترو خودشان را به انجا رسانده اند با یورش وحشیانه نیروی انتظامی مواجه می شوند و آنها را آماج باتومهای خود قرار می دهند. نیروهای لباس شخصی درب مترو را بسته اند

نیروهای گارد ویژه ،لباس شخصی ها ،سپاه پاسداران و بسیج بصورت گسترده ای در خیابانها آرایش گرفته اند. ودر خیابانها ماشینهای گارد ویژه، ماشینهای آب پاش ، موتور سواران و تعداد زیادی از ماشینهای که برای دستگیری مردم بکار برده می شود ایستاده اند.انها از بدو حرکت اعتراضی مردم اقدام به پرتاب گاز اشک آور کردند که فضای آنجا مملو از دود گاز اشک آور است و با باتوم به سوی جمعیت یورش می برند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می دهند. و همچنین صدای گلوله به گوش می رسد.
در اثر این یورشها تعداد از جوانان زخمی شده اند و تعدادی دیگر دستگیر شده اند. حداقل در یک نقطه 6 نفر پس از اینکه اماج ضربات باتوم قرار گرفتند دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.
در خیابانهای امین حضور و سرچشمه جوانان بعد از هر هجوم نیروهای یگان ویژه و انتظامی و لباس شخصی با سنگ به مقابله با آنها می پردازندو هم زمان شعارهایی مانند؛نترسید نترسید ما همه با هم هستیم سر می دهند و همدیگر را تشویق به ایستادگی و مقابله با نیروهای سرکوبگر می کنند.
از طرفی دیگر منازل مسکونی و فروشگاهها با باز گذاشتن درب منازل و فروشگاههای خود به کسانی که مورد هجوم قرار می گیرند راه می دهند.
تا لحظۀ ارسال این گزارش درگیریها ادامه دارد و جوانان با سنگ به مقابله با نیروهای سرکوبگر می پردازند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر که در پی چراغ سبز خامنه ای و با دستور او صورت می گیرد را محکوم می کند. و از جامعۀ جهانی خواستار حمایت از مردم بی دفاع ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
2 تیر 1388 برابر با 23 ژون 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




هیچ نظری موجود نیست: